o2 RS

Super7

Nieuw lid
Hallo!

Ik ben van plan om een O2 Rs Diesel station te gaan bestellen, maar heb een aantal vraagjes:

Ik wil het nexus navigatie systeem gaan bestellen: hoe bevalt dat?
Kun je er filmps op kijken?
Kun je op het scherm zien welke muziek er op je Ipod staat?
Hoe werken dan de parkeersensoren?
Hoe is de geluidskwaliteit?

Ik heb een Blackberry, heeft er iemand een mooie oplossing om die ergens te plaatsen? Ik hoorde dat de bleu tooth niet werkt via Skoda..

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van het beetje stof door leer?

Heeft er iemand al een chip van Abt erin?

GRTZ..

Voor wat betreft de Blackberry adviseer ik je een Parrot bluetooth carkit te nemen. Deze heeft een uitstekende geluidskwaliteit met de 8700g en Pearl.

MusicMacMike

Nieuw lid
Nexus: bevalt uitstekend! TMC info is erg handig. WideScreen LCD is scherp en helder. Omrekenen route na omrijden is rap. Weinig fouten. Soms (bij bladerdak) wat minder accuraat. Geen domme fouten kunnen ontdekken (wel bij alternatieve systemen). Is niet snelste systeem op de markt. Integratie met radio en MaxiDOT (aanrader) is prachtig.

Films: via een adapter van Dietz oa. kan dit wel. Unit heeft wel een video ingang, maar beeld blokkeert bij rijden.

iPod: nee, je gebruikt de toetsen van het CD speler scherm op de Nexus om de iPod te bedienen. Adapter is IceLink. Je ziet wel de tijd lopen. Maar geen ID3 tags oid. CD1 = playlist 1, CD2 = playlist 2 op de iPod etc.

Psensoren: prima, maar ze staan te ruim afgesteld en het geluid is wat zacht en komt uit de B stijl aan linkerkant (naast je oor dus). Wel lekker lui en handig. Bij dealer om later programmeren naar hogere toon frequentie helpt iets.

Geluid: valt mij alles mee. Had slechter verwacht. Scheidingfrequentie tussen tweeter en bass speaker had lager gemogen. We verkopen opname studio apparatuur, dus best wel kritisch.

Super7

Nieuw lid
Dank je, nog ff 2 vragen over die navigatie van Nexus;

Hoe werkt Ice link? Dat is gewoon een kabeltje in je middenarmsteun? Hoeveel kost ie?

Geeft de navigatie een 3d view of plat?
De naviagtie is toch alleen Benelux, de hoofdwegen Europa staan er wel op? Wat kosten kaarten van andere landen?

Ik ben een liefhebber van zware bass, zit er dat een beetje in?

Heb je toevallig wat foto's?
smile.gif

Lim

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Super7</font><hr />

Geeft de navigatie een 3d view of plat?

[/ QUOTE ]

Alleen plat of een 'pijltje'. Dit pijltje kun je trouwens ook in je maxidot kijken. Of je kijkt op de maxidot naar de radio info om te zien waar de flitsers staan
winkie.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Super7</font><hr />

De naviagtie is toch alleen Benelux, de hoofdwegen Europa staan er wel op? Wat kosten kaarten van andere landen?

[/ QUOTE ]

Navigatie is alleen benelux. Voor hoofdwegen europe heb je een aparte CD nodig. Kaarten kosten meestal rond de 179 (www.navshop.de). In vakantie periodes kun je echter nog wel eens wat korting krijgen met 'specials'. Zo is er ook nu een eenbieding voor de alpen en beneleux voor 219 euro.

Jpoers

Lid
geef je gelijk dat de nexus een prachtig geintegreerd systeem is. echter een mooi alternatief vind ik zelf is van jvc, aangezien je ook vroeg of hier films op gekeken konden worden

http://www.jvc.nl/product.php?id=KW-AVX706&amp;catid=26

dit systeem is ook uit te breiden met een navigatie computer en ziet er prachtig uit. Tevens is er ook een 'icelink' verkrijgbaar maar wel met volledige bediening van de ipod. Echter is deze niet geïntegreerd met maxidot. das het enige nadeel. Tevens zijn de kosten voor dit systeem lager als de originele van skoda.

(sorry alvast als ik je aan het twijfelen heb gebracht over alternatieve systemen)

Ik zie dat van die navigatiecomputer nergens staan... kun je wat meer info geven want ik vind dit wel interessant.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

geluid pdc uit de B-stijl????? Vertel! Da's nieuw voor me.

[/ QUOTE ]

Ja, PDC-signalen komen niet via reguliere speaker. Activeer PDC maar eens en leg je oor te luister bij linker b-stijl, ongeveer ter hoogte van gordelhoogteverstelling. Precies daarvandaan komt het geluid!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Van_307_naar_O2</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: higgy</font><hr />

geluid pdc uit de B-stijl????? Vertel! Da's nieuw voor me.

[/ QUOTE ]

Ja, PDC-signalen komen niet via reguliere speaker. Activeer PDC maar eens en leg je oor te luister bij linker b-stijl, ongeveer ter hoogte van gordelhoogteverstelling. Precies daarvandaan komt het geluid!

[/ QUOTE ]

Volgens mij komt het uit de speaker in de passagiersdeur linksachter die ter hoogte van de openingshendel zit.

Bovenaan Onderaan