O2 Scout

Vacaro

Senior Member
Vandaag in Scout gezeten op Autosalon Brussel, merk toch duidelijk dat die nog eens 3.5cm hoger staat dan mijne 4x4.

In mijn volgende favoriet ook gezeten vandaag nl VW Tiguan Track&Field.
Hoop dat Skoda ook met een versie uitkomt anders zal ik moeten overstappen van merk.
 
ochja, die hele hype rond de jeeps en suv's is toch belachelijk: een SUV is gewoon een stuk lomper, logger en dorstiger. als je ze ziet rondrijden, steeds opgeblonken en gepoetst, met hun blinkende bumpers die geen krasje verdragen, volgens de reclame "klaar voor de afsaltjungle" (welke marketeer heeft zich dit woord uitgedacht, die was zeker helemaal bezopen), dan krijg ik ver een lachkramp. Ik rij dagelijks minimum twee keer licht terrein op, mijn scout is constant bedekt onder een modderlaag (bij dit weer) hij heeft ongelakte plasticbumpers die me goed van pas komen, en als ik -ook dagelijks- op de snelweg rij, dan amuseer ik me kostelijk: de O2 scout TDI verbruikt bijna de helft van de meeste blitse suv's, en toch ben ik een stuk sneller en comfortabeler onderweg, op die snelweg. snel bochtenwerk is, nét zoals licht terrein, één van de lievelingsopdrachten van de O2scout, op dat vlak hoeft hij voor niemand onder te doen, en daarom zal ik ook nooit een "Skoda Tiguan" nodig hebben...
suv vs o2 scout? simply clever, zou ik zeggen...
 

Eric_Bartels

Nieuw lid
ochja, die hele hype rond de jeeps en suv's is toch belachelijk: een SUV is gewoon een stuk lomper, logger en dorstiger. als je ze ziet rondrijden, steeds opgeblonken en gepoetst, met hun blinkende bumpers die geen krasje verdragen, volgens de reclame "klaar voor de afsaltjungle" (welke marketeer heeft zich dit woord uitgedacht, die was zeker helemaal bezopen), dan krijg ik ver een lachkramp. Ik rij dagelijks minimum twee keer licht terrein op, mijn scout is constant bedekt onder een modderlaag (bij dit weer) hij heeft ongelakte plasticbumpers die me goed van pas komen, en als ik -ook dagelijks- op de snelweg rij, dan amuseer ik me kostelijk: de O2 scout TDI verbruikt bijna de helft van de meeste blitse suv's, en toch ben ik een stuk sneller en comfortabeler onderweg, op die snelweg. snel bochtenwerk is, nét zoals licht terrein, één van de lievelingsopdrachten van de O2scout, op dat vlak hoeft hij voor niemand onder te doen, en daarom zal ik ook nooit een "Skoda Tiguan" nodig hebben...
suv vs o2 scout? simply clever, zou ik zeggen...

Geweldig commentaar, kan ik me helemaal in vinden!!
 

Vacaro

Senior Member
Reden dat ik een SUV zou willen is hezt feit dat ik regelmatig(2a3maal/maand) met een paardentrailer rij. Dit is dan om op jumping te gaan eb de parkings aldaar zijn niet even mooi geasfalteerd als de parking van Albert Heyn of de Aldi. Dit is vaak niet meer dan een grasweide of zandvlakte waar een 4x4 goed van pas komt. Vermits een Paardentrailer algauw 800kg weegt en een paard er nogeens 500kg bij doet en ik soms met twee paarden wegmoet, het trekvermogen van een Tiguan 2500kg is is dit voor mij toch een betaalbaar alternatief voor de grotere jeeps ala defender,Landcruiser en andere Landrovers.

Natuurlijk komen de meeste suv's niet verder dan het dolomiet op de meeste opritten van de landhuisjes..
 

EdK

Forumguru
Mwah der zijn boeren die een porsche met aanhanger hebben en zo hun melkbussen wegbrengen, dus die SUV en grotere asso bakken heb je hier in nederland geheel niet nodig !!
En dat heeft skoda ook ingezien en de Scout dus ontworpen !!

SIMPLY CLEVER
 

Vacaro

Senior Member
Trekvermogen van Scout is 1600kg is nog steeds te weinig voor een paardentrailer met 2 paarden, en als ik het budget had, had ik dat graag getrokken met een Porsche nl een Cayenne, maar da zal voor de puristen geen echte porsche zijn.
Oja ik woon niet in Nederland, en wij hebben hier nog de mogelijkheid om offroad te gaan.
 
Bovenaan Onderaan