O2 - Slijtage Stuurwiel en Portier"wand"

japiejo5

Actief lid
sinds feb. 2007 rij ik een 02 Be TDI,..sinds kort valt het me op dat mijn stuur en mijn portier"wand" (dat stuk waar je je arm op legt) aan slijtage onderhevig zijn. Vooral het stuur lijkt hard achteruit te gaan,..het is al niet meer zwart op sommige punten en er komt het wit er al doorheen.

iemand ervaring mee?

Neen
Maar jij hebt een lederen stuur ofzo? Wij een origineel plastiek ding en dat is
na onze 21000 Kmtjes nog steeds 100% OK. Lijkt mij toch iets om eens over te klagen bij de dealer want 17000 is wel super vlug tenzij je met een gips of zo rijdt :)

Wallie

Lid
Is niet normaal: M'n Fabia met leren stuur is na 88000km nog prima... nou ja, mag wel eens gepoetst worden, maar met het leer is niks mis.

Frankie

Actief lid
sinds feb. 2007 rij ik een 02 Be TDI,..sinds kort valt het me op dat mijn stuur en mijn portier"wand" (dat stuk waar je je arm op legt) aan slijtage onderhevig zijn. Vooral het stuur lijkt hard achteruit te gaan,..het is al niet meer zwart op sommige punten en er komt het wit er al doorheen.

iemand ervaring mee?

Niet na zo weinig Km's, maar ik heb het in mijn vorige O2 en Golf IV ook gehad dat het (lederen) stuur overmatig sleet. Ligt ook een beetje aan hoe ik stuur ;) Heb n.l. de neiging om met platte hand bovenop stuur terug te draaien vanuit een bocht. Moet ik bij de volgende op letten...

Fabia

† In Memoriam
Is niet normaal: M'n Fabia met leren stuur is na 88000km nog prima... nou ja, mag wel eens gepoetst worden, maar met het leer is niks mis.

Waarmee zou je dat kunnen doen? Mijn pookhoes begint ook dof te worden dus die kan wel een poestbuurtje gebruiken alleen weet ik dus niet goed waarmee. Iemand suggesties?

Wallie

Lid
Waarmee zou je dat kunnen doen? Mijn pookhoes begint ook dof te worden dus die kan wel een poestbuurtje gebruiken alleen weet ik dus niet goed waarmee. Iemand suggesties?
Geen idee... keertje op spugen? :D

Wat met de vlakke hand indraaien betreft: dat doe ik ook...

LenK

Forumguru
Bij mij 43000k en alleen een klein beetje ruwere armsteun op de deur, mijn leren stuur is nog zgan
Frankie geeft een gerichte oorzaak aan voor slijtage stuur.

Nu ruim 26K en geen enkele vorm van slijtage. Bij mijn vorige auto had ik het verschijnsel dat het stuur vooral aan de bovenkant begon te slijten, waarschijnlijk door de zon, want ik hou in tegenstelling tot 'Johnny' m'n sttur heel vaak aan de onderkant vast.

Bovenaan Onderaan