[O2] Spraaksturing telefoon: taal instellen

Gents and girls,
Ik heb een Octavia Greenline uit 2010 met Maxidot, Bolero, Bluetooth, bediening telefoon en radio etc op het stuur.
Spraaksturing voor de telefoon :623: zit er ook op. In het instructieboekje (versie Octavia holandsky 5.10) Op bladzijde 131 staat (rechterkolom onder) dat er verschillende talen zijn, waaronder Nederlands. Hoe je de taal moet kiezen staat er niet in.

Vraag is dus hoe je een andere taal dan Engels in moet stellen.

Alvast bedankt voor een reactie.:530:

/Martijn

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Ik verplaats je vraag alsnog naar het Car audio, video, navigatie en andere gadgets....forum. Dat topic is nl meer terecht om dit soort vragen te plaatsen.[/MODERATORBREAK]

Falcon

Donateur
Nederlandse Spraakbesturing is niet aanwezig en word (nog) niet ondersteund. Alleen Engels (zonder male ;)) werkt met spraakbesturing.

Heb het gemerkt.
Het is soms tegen het hilarische aan om sommige collega's aan de telefoon te krijgen :-)

Probeer voor de grap eens 'Adzic Jevgenia' aan de telefoon te krijgen.... dan snap je wat ik bedoel :-)

Maar inderdaad, het gros lukt zonder problemen... en ik vraag me af of ik genoemde collega met een Nederlandse taalinstelling wel aan de telefoon krijg....

Darkside

Forumguru
Ik heb de taal ook op engels staan zodat ik mijn navi ook handsfree kan bedienen.
Maar ik kan gewoon mijn eigen voicetags aan nummers geven (heb wel een mObridge en geen OEM BT module). En dus kan ik heel simpel 'Adzic Jevgenia' zeggen en mijn carkit weet precies wie ik bedoel.

Als ik zonder tags werkt dan is het heel lastig ja. Hoewel hij wel zijn best doet, werkt het niet lekker. Dus ik heb heel veel nummers gewoon een eigen, nederlandse, tag gegeven (zo ook bijna al mijn adressen in mijn navi).
En dat werkt echt perfect.

Da's inderdaad ook mogelijk. Het gaat om minder dan 5 nummers die ik via de spraaksturing niet gebeld krijg (dus gaat eigenlijk best goed :-). Als ik daar dan voice tags voor maak zou het moeten lukken.

Ik heb de moeilijk te bellen nummers trouwens nu op het schermpje van de Bolero staan, dan is het ook maar aantikken....

Had ik al gezegd dat ik eigenlijk best tevreden ben over de Octavia 2 en zijn toeters en bellen ? Nee ? bij deze dan !

nog een laatste opmerking:

Ik heb het telefoonboek op voornaam, achternaam gezet (ipv achternaam, voornaam) en nu kan ik alle namen makkelijk bellen ! Een licht Engels accent bij de uitspraak is al voldoende.

Eind goed al goed :-)

Bovenaan Onderaan