SHEDAI
Lid
Hallo allemaal,
Ik heb mijn o2 van 2005 2.0tdi dsg 2 weken geleden laten tunen bij Vagtechniek.
Wel lekker hoor.
Nu vandaag na mijn werk naar huis op snelweg effe kickdown gebruiken bij inhalen eenmaal auto ingehaald gas terug en daarna wou ik weer wat bij gassen maar nope niks hij wil maar niet vooruit komen ook helemaal geen melding op maxidot ofzo. Ik gestopt even contact om gezet en gestart hij gaat ietsje beter maar niet zoals die was. Morgen na werk even naar Vagtechniek en ze gaan kijken wat het kan zijn ik HOOOOOOP dat het niet de turbo is zo net voor de vakantie...
1 ding ben wel blij dat dit probleem net voor de vakantie rittje 9000km is gebeurt. Zou maar onderweg gebeuren.
De foutcode die het op vagcom aangaf was 16618
1668 betekent:
16618 P0234nlVuldrukregeling limiet gepasseerdduLadedruckregelung Regelgrenze überschrittenenBoost Pressure Regulation Limit Exceeded (Overboost Condition)Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
Ik heb mijn o2 van 2005 2.0tdi dsg 2 weken geleden laten tunen bij Vagtechniek.
Wel lekker hoor.
Nu vandaag na mijn werk naar huis op snelweg effe kickdown gebruiken bij inhalen eenmaal auto ingehaald gas terug en daarna wou ik weer wat bij gassen maar nope niks hij wil maar niet vooruit komen ook helemaal geen melding op maxidot ofzo. Ik gestopt even contact om gezet en gestart hij gaat ietsje beter maar niet zoals die was. Morgen na werk even naar Vagtechniek en ze gaan kijken wat het kan zijn ik HOOOOOOP dat het niet de turbo is zo net voor de vakantie...
1 ding ben wel blij dat dit probleem net voor de vakantie rittje 9000km is gebeurt. Zou maar onderweg gebeuren.
De foutcode die het op vagcom aangaf was 16618
1668 betekent:
16618 P0234nlVuldrukregeling limiet gepasseerdduLadedruckregelung Regelgrenze überschrittenenBoost Pressure Regulation Limit Exceeded (Overboost Condition)Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
- Stotterend en/of onregelmatig lopen, slecht en/of onregelmatig trekken, inhouden bij gas geven etc.
- pas op: dergelijke verschijnselen kunnen zich ook voordoen bij een slecht werkende LMM.
- Storingslampje brandt
- Noodloop.
- Slangaansluitingen verwisseld
- Lekkende slangaansluiting(en)
- Lekkende vacuum leidingen
- Turbodrukregelaar (N75) werkt niet (goed) meer
- Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar weinig turbodruk wordt geleverd.
- MAP sensor (G71) defect (merkwaardig, maar dat hoeft geen foutmelding van een defecte G71 te geven)
- Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk.
- Werk deze lijst helemaal (en op volgorde) af.
- turbo met vaste schoepen: bij een te hoge turbodruk moet in 95% van de gevallen de 'schuldige' gezocht worden in een defecte N75 of in een lekke slang(aansluiting).
- turbo met variabele schoepen (VNT): een te hoge turbodruk kan niet door lekke slangen komen, dan zijn de verstelbare schoepen de oorzaken.