O2 TDI met startproblemen

higgy

Forumguru
Even een vraag namens een collega:
een O2 2.0 TDI BE Elegance, heeft enorme startproblemen: startmotor draait, maar motor slaat niet aan. Laat 'ie hem een kwartier staan, dan start 'ie alsof er geen probleem was. De dealer heeft hem meermaals aan de diagnosekast gehangen: geen foutmelding. Iemand een idee?
Zelf denk ik aan een slechte opvoerpomp of (ervaring mee, helaas) haarscheuren in de rubberen aanvoerleiding vd brandstof, waardoor de diesel overnacht terugloopt in de leiding.

Dank voor de tips.
 

Ralph

Lid
Batterij van sleutel niet goed meer.... Signaal naar contactslot gaat dan niet goed en wordt de startonderbreker ingeschakeld. Dit is ook niet uit te lezen.....

één manier om dit te testen is om de reservesleutel te gebruiken!

Succes!
 

vdijk

Lid
als het allemaal zo simpel zo zijn.
ben benieuwd of dit inderdaad de oplossing is, zelf heb ik geen idee
 
Batterij van sleutel niet goed meer.... Signaal naar contactslot gaat dan niet goed en wordt de startonderbreker ingeschakeld. Dit is ook niet uit te lezen.....

één manier om dit te testen is om de reservesleutel te gebruiken!

Succes!
De transponder in de contactsleutel heeft geen batterijspanning nodig om te werken met de transponder in het dashboard die de startonderbreker vrijgeeft.
Moet het dus ook doen als de batterij in de sleutel leeg is, of zelfs verwijderd is. Probeer het maar eens, je kan dan gewoon starten
 

Gieliovd

Forumguru
Hmm, je zegt eigenlijk al waar ik meteen aan dacht.

Ik heb wel eens met een collega meegemaakt dat de auto niet wou starten. Ook een TDI.

Dit lag aan de slang van het brandstofcircuit, bij het brandstoffilter. Het filter zat los en de slang niet goed.

Monteren en het ging weer!
 

hekko

Lid
Batterij van sleutel niet goed meer.... Signaal naar contactslot gaat dan niet goed en wordt de startonderbreker ingeschakeld. Dit is ook niet uit te lezen.....


Maar waarom start hij dan na 15 minuten wel?

Ik zou eerder denken aan vocht in de cylinderkop, dat wegtrekt na de eerste startpoging. 15 minuten later is je cylinder droog...en hop hij start.

Scheurtje in je cylinderkop, lekke zuigerveer? Naja ik ben geen techneut, ik roep maar wat hoor..
 

Desperado

Forumguru
Vocht zou m.i door de hoge druke en open en dichtgaande kleppen vrijwel direct moeten verdwijnen, dus dat zal het wss niet zijn.
Een defecte slang of een storing in de brandstofpomp lijkt mij eerder de oorzaak.
 

higgy

Forumguru
En het probleem lijkt gevonden: de smoorklep was defect.
Tot zover iedereen bedankt!
 
Bovenaan Onderaan