O2 te mooi om vanaf te blijven

VEEJAY

Forumguru
Ondanks verscherpte beveiliging van de (te dure 20 euro per werkdag) parkeergarage, moest mijn octi er helaas aan geloven. :mad:

Het lukte de inbreeklutsers niet om het slot te forceren, die is nu kapot maar deurtje bleeft dicht. (destijds met mijn Golf IV was het ook niet gelukt, goed vagspul imho)

Kennelijk wisten ze niet van ophouden dus met de schroevendraaiert de A stijl aan de bestuurderzijde geforceerd en daardoor is de ruit gesprongen.

Overal glas in de auto verschrikkelijk :1884:. Ware het niet dat je van een boef niet kan stelen :smirk: dus er lag HELEMAAL NIETS pikbaars. Er is dan ook niks ontvreemd.

De leasertmaatschappij een meneer geregeld die binnen 40 minuten bij de auto was en het zaakje heeft gestofgezogen en een noodvoorziening heeft aangebracht.

Dit is de eerste keer sinds ik een auto heb dat er is ingebroken. En ik heb op de ergste plekken in NL gestaan (hoog caterijne, schilderswijk etc.). Maar dan altijd met dashboardkastje open enzo. Maar in de bewuste bewaakte garage haalde ik altijd alleen het frontje weg.

AL met al niet leuk, ook niet als het 'maar' een leaseauto is.

Veejay

Ps. Dat rode knipperend lampje in de deur heeft ze helaas niet afgeschrikt:crazy:

Bijlagen

• IMAGE_016.jpg
    IMAGE_016.jpg
    64,6 KB · Weergaven: 158
  • IMAGE_017.jpg
    IMAGE_017.jpg
    50,1 KB · Weergaven: 133

nemo

Senior Member
Dit zijn de mindere leuke dingen van een auto... Balen hoor. 'gelukkig' is het een lease, dan heb je er weinig verdere kosten van.

Leasebak, dus het gevoel is anders. Als ze dit bij mijn wagen zouden doen, zou ik er goed ziek van zijn, de hufters. Of, om de politiek incorrecte maar o-zo-terechte woorden van cabaretier Hans T. te citeren: "Er zíjn mensen op deze wereld, die niemand zou missen als ze er níet meer zouden zijn!"

LenK

Forumguru
Al kost je het geen cent dan ben je er wel de nodige tijd mee zoet. Dus niemand zit er op te wachten. En dan die blikken van de politie, die met moeite te bewegen is om serieus naar je aangifte te luistern.
Zet je je auto in een dure parkeergarage met camerabewaking dan mag zo'n junk toch niet de tijd en gelegheid hebben om uitgebreid aan andermans spullen te zitten?

VEEJAY

Forumguru
Al kost je het geen cent dan ben je er wel de nodige tijd mee zoet. Dus niemand zit er op te wachten. En dan die blikken van de politie, die met moeite te bewegen is om serieus naar je aangifte te luistern.
Zet je je auto in een dure parkeergarage met camerabewaking dan mag zo'n junk toch niet de tijd en gelegheid hebben om uitgebreid aan andermans spullen te zitten?

Tja het was een beetje hectisch allemaal, je wil weekend vieren na een drukke werkweek en dan dit.

Geen enkel garagepersoneel te vinden op dat moment iedereen kon de garage in en uitlopen, politie zij doe maar aangifte via internet. Werkgever (zgn corporate security) zei vul maandag maar formulier in. Leasemaatschappij verbond mij door met glasboer. Die wilde niet komen en zij rij maar naar ons toe. Na veel aandringen dat ik niet zo wil rijden met al het glas in de auto en met het open raam, hebben ze dus toch iemand langsgestuurd.

Leaseauto of niet als ik de persoon betrapt zou hebben op heterdaad dan was ie niet/nooit meer jarig. Ik denk dat als er spullen waren gejat dat ik meer zou balen dan nu. Ergens vind ik het wel leuk dat ze dus niks hebben kunnen stelen. Lekker puh!

Ben overigens wel blij met de electronische aangifte want anders was ik die dag nog later thuis! Zaterdagochtend had ik al een afschirft van aangifte in mijn mailbox. (politie)petje af daarvoor.

Tja,
Het afschrift van de aangifte is een dag later in je mailbox terecht gekomen.
Dat is ook meteen het laatste wat je ervan gaat horen, de politie gaat er op voorhand al vanuit dat ze dit soort zaken niet op gaan lossen en laten je dus elektronisch aangifte doen.
Het is gewoon een afwimpel oplossing om geen gezeik aan het loket te krijgen, en om geen tijd te hoeven verspillen aan "onbelangrijke" aangiftes zoals inbraak in je auto, diefstal van je fiets of vernielingen/vandalisme aan je eigendommen.
Hierdoor heeft de politie meer tijd voor "belangrijke zaken" zoals bijv. laser controles.

Maar goed jij hebt weer een hoop gezeik door dit soort geintjes, ik hoop dat alles snel opgelost wordt!

VEEJAY

Forumguru
Tja je hebt wel de keuze om aan te vinken dat je de schade wil verhalen als dat mogelijk is en ook tevens op de hoogte te blijven van ontwikkelingen in de zaak.

Maar goed, ik denk dat het hiermee gedaan is. Rest mij alleen nog te klagen bij de garage over het toezicht.

Gieliovd

Forumguru
@Gearloose: wat een naieve wereldvisie heb jij zeg.
Dat is kort door de bocht, Higgy!

Ik noem het geen naïviteit maar liever pessimistisch.

Ook ik heb vaak het gevoel bij zulke zaken dat er weinig gaat gebeuren. Geen signalement, geen bewijs, geen niets! Zie dan maar een zaak op te bouwen....

Kan het mis hebben natuurlijk :1819:

Fabia

† In Memoriam
Dat is kort door de bocht, Higgy!

Ik noem het geen naïviteit maar liever pessimistisch.

Ook ik heb vaak het gevoel bij zulke zaken dat er weinig gaat gebeuren. Geen signalement, geen bewijs, geen niets!

Maar ook geen tijd, geen geld, geen prioriteit en de mensen om de zaak op te lossen.

LenK

Forumguru
In Tsjechië is mijn O1 ooit opengebroken. Ik naar het politiebureau. Het zag er allemaal wat oubollig uit maar daar wordt je wel als slachtoffer nog met alle aandacht behandeld.

Oa met de politie Skoda Felicia naar de plaats delict. Auto onderzocht, foto's gemaakt en uitvoerige aangifte met tolk erbij.
Klasse (zoals het ooit hier ook was totdat de NL politie een groot deel van het budget aan ingehuurde adviseurs, ICT, gebouwen, auto's, reorganisaties en managers opmaakte).

Aangifte thuisgestuurd gekregen en na een tijd nog een brief dat het ze niet gelukt was de gestolen autoradio te achterhalen.

VEEJAY

Forumguru
Schadeboer zegt 950 euro ex btw. Voor slotvervanging en spuiten van twee deuren.. 3 dagen auto kwijt dus ook kosten van vervangend vervoer. (Gelijkwaardig aan de Skoda dus zal wel weer een Fiesta of Polo worden.)

Maar... wat een geld zeg!

Mocht je een schadehersteller in je kennissenkring hebben houdt de relatie dan warm zou ik zeggen. Mijn vader had parkeerschade aan de bumper (met dank aan moeder). Bij de Ford garage 1100 euro, bij Care schadeherstel 800 euro. Bij een kennis in het weekend 200 euro. Het ziet er na maanden nog steeds goed uit.

Ik heb al twee keer gehad dat ik mijn nieuwe lak eraf spoot met de hoge druk, die lakken waren aangebracht door de grote schadeherstelbedrijven. Dus tja, of het allemaal echt zo duur moet allemaal. Ik weet het niet.

Fabia

† In Memoriam
Zo heb ik aan de bestuurderskant nog steeds een deukje zitten. (met dank aan een buurman) Ben bij twee schadeherstellers geweest en de kosten zijn ruim € 900,- :shocked: Het kan zeer waarschijnlijk niet zonder lakschade uitgedeukt worden en dus moet de hele zijkant opnieuw gespoten worden.

nomad

Senior Member
Wellicht mosterd na de maaltijd, maar ik zie nog steeds het nut in van een SCM gekeurd klasse 2 of 3 alarm. Uiteraard helpt het niet als ze je ruit intikken, maar het zal voldoende afschrikken zodat ze niet rustig alles eruit slopen.
Kun je trouwens 2 sirenes op een alarm aansluiten ? Wil wel een "backup" in de auto voor het geval die onder de motorkap het plotseling niet meer doet :-)

Bovenaan Onderaan