O2 uit Duitsland importeren?

Racer

Lid
Goedemorgen,

Ik heb me aan het orienteren op mijn nieuwe auto. Het valt me op dat er in Duitsland veel meer keus is van mijn voorkeursauto en de prijzen significant lager zijn. Ik overweeg een O2 RS of een S2C met 2.0 TSI en DSG.

Bijvoorbeeld deze: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?lang=de&id=133394174&pageNumber=1&tabNumber=1 .

Ik ben op zoek naar de nadelen van importeren, ik kan zelf de volgende verzinnen:
- gedoe met importeren, RDW-test en vervoer;
- deel van de BPM komt erbij (in dit geval ongeveer 37% afgeschreven);
- garantie?

Kunnen jullie mij helpen?
 

hemi24

Forumguru
Leuk exemplaar!
Wat is dat voor kastje onder de lichtschakelaar?

Laat je eens goed informeren door mensen die ervaring hebben met import van dergelijke auto's!
 

deusjevo

Forumguru
!!sfsKw!!m0~$(KGrHqIOKigEwO,zs9vLBMPhB3hi+!~~_19.JPG


Een Parrot denk ik?
Mooie kar trouwens, ik vind persoonlijk die signaalkleuren wel mooi op een snelle RS. (of slome gele eend zoals die van mij :super:)
 

hemi24

Forumguru
Heb de advertentie tekst nog even doorgelezen en denk nu vrijwel zeker te weten wat het is: de bediening voor de achteraf ingebouwde standkachel: lekker met de huidige temperaturen!!!
 
E

Ex-lid 2926

Op internet is heel veel te vinden over het zelf importeren van een auto of motorfiets.
Ik denk dat het met de rompslomp wel meevalt als het tenminste gaat over een auto die ook in Nederland verkrijgbaar is. Geen gedoe met typegoedkeuringen etc.
Wat die garantie betreft: als de auto nog binnen de fabrieksgarantie valt lijkt het mij geen probleem. (misschien wel een bedenkelijk gezicht bij een dealer)
Bij een Duitse dealer kopen: Zit er garantie op dan geldt die ook voor de buitenlandse koper. Moet die dealer natuurlijk niet te ver uit de buurt zitten. Voor een garantiegeval naar Munchen of Dresden rijden lijkt mij niet handig.
Een collega van mij kocht bij een BMW dealer in Dusseldorf een 530D met garantie. Toen zich na een maandje wat remproblemen aandienden kon hij gewoon gebruik maken van de garantie.
Persoonlijk heb ik misschien nog wel meer vertrouwen in het kopen van een auto bij een Duitse particulier dan bij een Nederlandse. Ik heb wel eens het idee dat Duitsers iets zuiniger met de spullen omgaan. Rij maar eens door Duitsland, vuile auto's zie je niet veel. Een volledig ingevuld serviceboekje is daar ook heel gewoon. En vergeet ook de invloed van de Tüv niet. Veranderingen aan de auto moeten vermeld staan in het kentekenbewijs of de onderdelen moeten een zogenaamde ABE hebben.
 
Mogge,

Ik heb vorig jaar mijn O2 RS geimporteerd uit Duitsland. Ik maakte me ook zorgen over het invoeren. Dit was achteraf nergens voor nodig. Je kunt op internet vrijwel exact berekenen hoeveel bpm je nog moet betalen, ik weet zo de site niet meer uit m'n hoofd, maar dat kun je opzoeken via google. De garagehouder waar ik de auto kocht is met mij naar het postkantoor gegaan voor de overschrijving en het regelen van een tijdelijke kentekenplaat met verzekering (2 verschillende kantoortjes). Als die kerel niet mee was gegaan was het waarschijnlijk ook niet gelukt, ivm mijn slechte Duits en de locatie van die kantoortjes.
De auto had garantie, ik heb echter voor geen enkele garantie gekozen omdat ik voor problemen niet terug wil naar duitsland (ik woon in het noordwesten), heb dus een kleine korting bedongen.
Zodra je de auto in bezit hebt ga je gewoon langs bij de rdw, staat een halve dag in de rij, mag je de brug op, na 2 minuten wordt verteld dat de auto prima in orde is en mag je naar de douane, op dezelfde locatie, een formuliertje invullen met wat gegevens van de auto en komt er een mooi bedrag uit de computer te voorschijn welke je even mag afrekenen. Dan na een paar dagen krijg je je nieuwe kentekenplaten thuis en kun je je verzekering in NL afsluiten.
Het zal per saldo niet heel veel goedkoper zijn dan een auto in NL kopen, echter wat je zelf al zegt, er is in Duitsland veel meer keuze en de auto's zijn meestal in goede staat.
Succes ermee.
 
Ik heb mijn huidige auto ook uit Duitsland gehaald en enkel goede ervaring er mee gehad. Van de zomer heb ik nog een oldtimer uit Duitsland gehaald voor mijn vrouw.
De RDW keuring en BPM betalen stelt niks voor. Je kan de BPM vooraf berekenen bij autotelex.nl.
Dit is dezelfde software als de douane gebruikt. voor 15 euro kan je bij autotelex een formulier invullen voor de bpm afgifte. Als je dit via internet vooraf invult hoef je het niet te doen tijdens de aangifte.

Nog een tip als je de auto laat keuren en de bpm betaalt regel dan vooraf bij de bank dat je een hogere limiet heb op je pinpas. Dan kan je dezelfde dag nog de bpm betalen bij de douane en heb je het kenteken met 4 werkdagen in huis. Anders moet je wachten op een acceptgiro en weer wachten tot de douane het geld binnen heeft.

Ik zag dat je uit West-Friesland komt. Ik woon zelf in de Beemster en rij naar de rdw in Heerenveen.In Amsterdam is altijd een wachtrij van een paar uur. Maak geen afspraak en zorg dat je bij de rdw bent in Heerenveen rond 7.30 dan rij je rond 9 uur weer weg en is je auto gekeurd en krijg je het kenteken thuis gestuurd.
Het kastje op je dashboard is inderdaad voor de standkachel. Ik heb zelf ook een standkachel ingebouwd en wil niet meer zonder.
 
Bovenaan Onderaan