O2 verlagen dmv alleen veren

MarkvdD

Forumguru
Omdat ik de Octavia wat te slap vind, wat ik met name aan de achterkant merk, en wat te zoekerig en niet zo koersvast vind ben ik aan het nadenken over een verlaging dmv alleen veren. Ik heb een trekhaak en merk regelmatig dat de trekhaak beugel de grond raakt bij een afrit, en dan rijden we er rustig vanaf en zijn het willekeurige afritten dus niet één specifieke die erg hoog zou zijn.

Nu vraag ik me af, word dat niet juist erger na een verlaging omdat de auto dan dus wat lager komt te staan? Of voorkom je dat juist doordat de veren dan iets stugger zijn?

Zijn er ook mensen die een foto hebben van hun verlaagde O2, die alleen met veren verlaagd is?

Michelv.

Forumguru
Ja hoor :D

Foto-X6LH8SXK-D.jpg

MarkvdD

Forumguru
Natuurlijk ....

Voor iemand die zich nog in deze materie aan het verdiepen is zijn dit soort dingen iets minder natuurlijk ....

Thokozanoah

Forumguru
image.jpg
Hierbij een foto.
Wat betreft de trekhaak die de grond raakt......zal denk ik zeker niet beter worden met verlagen. Ik denk dat je moet kijken of je iets met de trekhaak knobbel kunt. Gaat het om een vaste trekhaak of een afneembare?

MarkvdD

Forumguru
@Thokozanoah , bedankt voor de duidelijke foto .... :thumbsup: Is jou auto dmv alleen andere veren verlaagd? Ervaar jij problemen bij drempels of op- en afritten in de bebouwde kom? Heb jij 18"?

Het is een vaste trekhaak. Wat ik me dus afvraag is of de trekhaak de grond raakt doordat de auto zo ver in veert of doordat de auto wat laag staat van achter. Stel dat het door het in veren komt, dan is mijn hoop en verwachting dat een verlaging waarbij de veren iets stugger zijn dan OEM dit probleem oplost.

Maar belangrijkste punt waarom over verlagen nadenk is wel dat de auto niet koersvast is op het moment. Rijd nu ook nog eens op 16" ballonbanden dus dat komt de stabiliteit natuurlijk ook niet ten goede .... ;)

Thokozanoah

Forumguru
De RS is alleen door veren verlaagd, moet wel zeggen dat ik het via de dealer heb laten doen en die heeft MAD veren gemonteerd, komen iets lager te liggen dan Eibach. Ik heb weinig problemen met drempels en dergelijke, maar ik pas mijn rijstijl daar ook op aan :jaja: , maar ik heb geen trekhaak, dus dat is voor mij geen issue. Velgen zijn idd 18".
Ben wel benieuwd hoe deze vering zich houdt als ik volgende week met volle bepakking naar Italië rij.......

Voorbeeld van mijn verlaagde Octavia , alleen met veren verlaagd en met 16 inch velg en band. Rijd veel strakker op de weg nu en staat veel beter. Bij drempels iets voorzichtiger doen maar is ook alleen maar beter voor de wagen . ook ik ben benieuwd hoe hij rijd met aanhanger/bagagewagen en volgepakte kofferbak.

Bijlagen

• octavia.PNG
    octavia.PNG
    1,8 MB · Weergaven: 45
Bovenaan Onderaan