O2 weer winnaar van vergelijkende test

LenK

Forumguru
Autoweek 30 augustus. Vergelijik van 4 combi's. De uitslag:

1 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
2 Toyota Avensis 2.0D
3 Mazda 6 2.0 CiTD
4 Renault Laguna 1.9 dCi

Het wordt eentonig maar blijft leuk dat winnen.
En kijk weer waarmee we weer vergeleken worden.

Nachtmerrie "De Skoda Octavia is eigenlijk een nachtmerrie voor autojournalisten, er valt gewoon zo weinig op aan te merken"
(mooi voor Skoda, maar zijn autojournalisten dan alleen maar om aan te merken denk ik dan)

Dit nummer van Autoweek zal wel weer flink ingekocht worden door de Skoda dealers.
 
Mooi dat de Skoda weer wint.
Het is echter wel een beetje een vreemde test.
Als je de sterren op de scorekaart bij elkaar optelt dan krijg je het volgende lijsteje:
1 Toyota Avensis, 21 punten
2 Mazda 6, 19 punten
3 Skoda Octavia/Renault Laguna, 16 punten

In het eindoordeel wint de Skoda "nipt" van publiekslieveling Toyota en wordt de Mazda 3e.

Kortom, het is maar net hoe je het bekijkt.......
 

Roli

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Autoweek 30 augustus. Vergelijik van 4 combi's. De uitslag:

1 Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
2 Toyota Avensis 2.0D
3 Mazda 6 2.0 CiTD
4 Renault Laguna 1.9 dCi

Het wordt eentonig maar blijft leuk dat winnen.
En kijk weer waarmee we weer vergeleken worden.

Nachtmerrie "De Skoda Octavia is eigenlijk een nachtmerrie voor autojournalisten, er valt gewoon zo weinig op aan te merken"
(mooi voor Skoda, maar zijn autojournalisten dan alleen maar om aan te merken denk ik dan)

Dit nummer van Autoweek zal wel weer flink ingekocht worden door de Skoda dealers.

[/ QUOTE ]

En niet alleen door dealers
wink.gif


Ga hem zo ook effe halen, ben toch wel benieuwd
 

Fabia

† In Memoriam
En dat vindt ik weer zo waardeloos van Autoweek. Deze editie ligt al vanaf woensdag in de winkels en wij die een abonnement hebben moeten wachten tot zaterdag
biggthumpdown.gif
 

LenK

Forumguru
Abonnee zijn van een blad is inderdaad niet altijd de beste keus. Sommige bladen zijn eerder bij de abo's dan in de winkel maar Autoweek dus niet.
Ik koop alleen als ik er een (mogelijk) interessant artikel in zie staan zoals bijvoorbeeld deze test.
Ondanks de hogere prijs per nummer ben ik op deze manier nog een stuk goedkoper uit dan de abo's en ik heb minder oud papier.
@Passat97: ik denk dat behalve die tabel ook nog andere zaken meetellen zoals de gegevens die onder de tabel staan, afmetingen, ruimte, etc Dat had wat duidelijker gemogen dus.
 

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Passat97</font><hr />

Mooi dat de Skoda weer wint.
Het is echter wel een beetje een vreemde test.
Als je de sterren op de scorekaart bij elkaar optelt dan krijg je het volgende lijsteje:
1 Toyota Avensis, 21 punten
2 Mazda 6, 19 punten
3 Skoda Octavia/Renault Laguna, 16 punten

In het eindoordeel wint de Skoda "nipt" van publiekslieveling Toyota en wordt de Mazda 3e.

Kortom, het is maar net hoe je het bekijkt.......

[/ QUOTE ]

Het is inderdaad een vreemde conclusie. Ik kan het niet goed plaatsen. Ook vreemd om een DSG niet sportief te noemen. Alsof schakelen (roeren in de versnellingsbak) sportief is. Qua prestaties zijn ze namelijk gelijk.
 

Pim

Lid
Alhoewel "we" gewonnen hebben is er wel wat aan te merken op de remarks die ze bij de Octavia geven.

DSG: Je kunt zonder de vergrendelings knop van R naar N en D, hij schiet dan niet door naar S. Terug naar R moet je vanuit N de knop indrukken, maar de afstand naar P is groter, dus doorschieten naar P doe je niet.
Vanuit P naar D moet je wel de knop indrukken om uit P te komen, maar ter hoogte van R en N kun je hem loslaten, waardoor je eveneens niet doorschiet naar S als hij in D aankomt. Ze weten dus klaarblijkelijk niet dat je ook zonder de vergrendelingsknop de handel kunt verzetten en dat dit hun klacht oplost; is wel een beetje beschamend...

Sober interieur: ik heb Ivory leer en een kleuren Nexus, ziet de boel er heel anders uit...

Bij mij is in 1992 mijn sleutel uit mijn bovenbeen verwijderd na dat ik door de brandweer uit mijn Gold GTD ben gezaagd, ben dus ervaring deskundige en let hier altijd sterk op. Ik kan je verzekeren dat bij de Octavia NIET het risico bestaat dat je sleutel je knie of been in schiet.
Trouwens, wel al die andere sleutels van je bos los van je auto sleutel houden en de autosleutel "kaal" gebruiken is een tip die ik je in algemene zin kan aanraden.

Ook mis ik een opmerking dat de auto eigenlijk uit een klasse lager komt. De Octavia is Golf-based, dus eigenlijk een Megane, Mazda3, Corolla klasse.
Dat maakt de overwinning eigenlijk nog opmerkelijker.
Ik denk dat de Octavia en de V50 de enige 2 auto's zijn die oorspronkelijk een klasse lager thuis horen dan waar ze mee vergeleken worden en vaak ook nog met de winst weglopen.

Eigenlijk had er na de opmerking dat de Octavia een nachtmerrie is voor journalisten omdat er niets op aan te merken valt een hele grote punt moeten staan. Nu zijn ze ter bladvulling op zoek gegaan naar missers en gedurende dat traject hebben ze ze zelf maar verzonnen..........
 

sitechris

Donateur
ik vond de acceleratietijd nogal opmerkelijk, 10.6 seconden wijkt flink af van de fabriekstijd en ik dacht dat de DSG bakken zo snel schakelden.....
 

SKODACHAUFFEUR

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Fabia</font><hr />

En dat vindt ik weer zo waardeloos van Autoweek. Deze editie ligt al vanaf woensdag in de winkels en wij die een abonnement hebben moeten wachten tot zaterdag
biggthumpdown.gif


[/ QUOTE ]

Huh??
crazy.gif


Ik krijg hem altijd op donderdag.
Deze wordt bezorgd door de TNT.(PTT)



Wat heb ik dan een geluk.
cheer.gif
 

Skombi

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pim</font><hr />

Ik kan je verzekeren dat bij de Octavia NIET het risico bestaat dat je sleutel je knie of been in schiet.


[/ QUOTE ]
Dit komt wel uit de Euro N-Cap test.
 

Matra_Murena

Actief lid
Euro N-CAP is maar een zeer betrekkelijk beeld van de echte veiligheid. Alle fabrikanten richtten zich sinds deze tests geheel op de veiligheid bij een aanrijding met 60 km/h waarbij de sterren worden verdeeld. Ik zou de fabrikanten willen aanraden een voorbeeld te nemen aan Volvo die een eigen crashtest-faciliteit heeft en daar kijkt wat er gebeurd bij zeer uiteenlopende mogelijke aanrijdingen. Ik acht de kans groter dat ik opeens een keer met 100 km/h de fout in ga dan met 60 op een tegenligger bots.

Tevens wordt veiligheid van de passagiers op de achterbank niet meegenomen in de oordelen. Veel wagens met een N-CAP ster meer hebben geen zijairbags voor de achterpassagiers welke de Octavia wel standaard levert.

Het is allemaal zo subjectief.....
 

Skombi

Actief lid
Dat klopt maar Pim verzekert ons dat dit niet het geval kan zijn en daar zet ik mijn vraagtekens bij. Misschien zal het bij Pim nooit gebeuren maar er zijn meerdere formaten van mensen bij wie het vast wel zou kunnen gebeuren.
 
Ik denk dat het puur te maken heeft met hoe je achter het stuur zit. Ik heb mijn benen redelijk gestrekt maar iemand van 2.20 zal dat niet zo gemakkelijk kunnen en dus eerder een sleutel in zijn knie krijgen. Zijn zat mensen die bijna het stuur kunnen likken zo ver dat ze naar voren zitten en een hoger risico hebben.
 

Tallguy

Forumguru
Misschien ook de reden dat, los van het hoge gadget gehalte, ook meer merken nu langzamerhand met een startknop komen?
Het item van sleutel zal ook wel ooit eens in de NCAP score worden meegenomen me dunkt
smile.gif
 

Jpoers

Lid
Jah maar een sleutel is en blijft handig. Mijn schoonvader heeft een Coralla Verso met een soort klein boxje deze stopt die eerst in het contact. Koppeling intrappen, en dan pas op de startknop. Meestal ben ik al aan het eind van de straat voordat de motor loopt.

Of net als Renault met het handige kaartje wat je nergens kwijt kan omdat het te groot is.

Of Key-Less go, weglopen en dan maar hopen dat die op slot gaat. En als je het niet zeker weet teruglopen om je deur te controleren (wat dus niet gaat). Neeh hoor hou het maar bij de mooie klapsleutel van skoda
grin.gif
 
Bovenaan Onderaan