O2Combi met 3 kinderstoelen...

Zwapp

Forumguru
Hallo allemaal,

Ben al een tijdje op zoek maar nog geen passende oplossing kunnen vinden voor mijn probleempje.

Wij hebben nu 2 kids, een van een jaar en een van 2 1/2 jaar dus beide zitten nog in een kinderstoel achterin.
Nu hebben wij weer de kriebels en willen een 3e smurf erbij, mochten wij zo gezegend zijn natuurlijk.

Maaaaar hoe gaat dit passen achterin een O2 Combi?? Er zitten achterin dus 2 zetels en voor zover ik kan zien en beoordelen gaat er geen maxicosi of kinderstoel meer bijpassen...

Denk toch niet dat ik de enige ben met dit praktische probleem, wie o wie heeft er een oplossing om toch deze fijne Octavia te blijven rijden en met 3 kids achterin...?

Bakkertje

Forumguru
Allereerst, ben je zomaar 9 a 12 maanden verder voordat het dan ook daadwerkelijk zover is. Tegen die tijd zal de opstelling qua stoelen wellicht anders zijn. Maar, de eerste stoel (lees de maxi-cosi) is een behoorlijk vervelend geval om kwijt te raken in de auto.

Ik heb het een tijd gedaan in een O2 combi waarbij we in het midden een stoel van Romer hadden die zijn (aan de leuning van de bank kant) smaller dan de meeste andere, daardoor creer je al een beetje ruimte om bij de gordelsluitingen te kunnen komen. Daarnaast stond dan een Romer zitje met rugleuning, die is in de breedte te verstellen en maakt ook weer dat je wat makkelijker om bij de gordelsluitingen te kunnen komen. Daarnaast past dan de Maxi-Cosi. Het gaat allemaal net zeg maar. Waar we later last van kregen was de breedte op schouderhoogte, daar zit bij de Combi een behoorlijk dikke balk. Nu in de Superb Sedan gaat dat makkelijker.

Kortom, ja het kan maar voor het goede zou je even moeten kijken en passen en wellicht op zoek moeten naar andere stoeltjes.

p.s. er lopen al wat meer draadjes op het forum over dit thema, daar kun je wellicht wat meer info vinden.

Succes!

Zwapp

Forumguru
Bedankt, hier ga ik dan naar op zoek!
Ik ben me ervan bewust dat over een jaar de opstelling anders zal wezen maar de oudste zal dan zowieso een stoelverhoger nodig hebben en die zijn net zo breed als de kinderstoel want van de stoel waar hij nu op zit kan de rugleuning af. Ik heb nu zo een 20cm over.

Die andere draadjes heb ik dus niet kunnen vinden vandaar dit draadje opgestart...

Ik zal gaan zoeken naar romer zitjes want die heb ik nog niet voorbij zien komen...

Ps
Heeft de superb niet van die uitstekende zijkanten op de achterbank? Of ie die auto breder dan een octavia?

Bakkertje

Forumguru
De superb is net zo breed als een O2 dat maakt echt niets uit. Het voordeel van de Superb is dan weer wel dat de middelste uit z'n stoel kan stappen en tussen de achterbank en de voorstoel door kan lopen..

Als je goed kijkt naar de achterdeuren van een combi (dit geldt zowel bij de Superb als bij de Octavia) dan zijn de achterdeuren anders van vorm dan die van een niet combi. Daardoor heb je op schouderhoogte meer ruimte in de niet combi en kun je de rugleuning van de verhogers langer blijven gebruiken. Het advies is sowieso om de rugleuning zo lang mogelijk te blijven gebruiken. Die bieden veel bescherming bij een zijwaartse aanrijding en in mijn beleving als je er 3 op een rij zet is dat wel zo wenselijk..

Andere draadjes (met google snelle gevonden dan met de zoekfunctie van het forum):
http://www.skodaforum.nl/forum/threads/3-kinderstoelen.9198/

Foto's van het verschil in deuren: http://www.skodaforum.nl/forum/threads/combi-of-hatchback-octavia-ii.14836/#post-243602

Andere draadjes zijn inderdaad moeilijk te vinden.
De stoeltje die er bij ons 3 in passen:
romerkingplus.jpg

En 2x
$T2eC16F,!y0FI,kIGh1!BSZY(rlb+g~~60_85.JPG

Bovenaan Onderaan