O3 bekleding beschermen / covers

mart3ns

Nieuw lid
Ik heb recent een nette tweedehands O3 gekocht, zwart met lichte alcantara/leer bekleding. Alleen heb ik twee van de monstertjes op de achterbank zitten. Nu is de bekleding nog mooi, maar naar één vakantie en een beetje eten of drinken op de achterbank zie ik de bui al hangen.

Ik heb een beetje rond gekeken, oa op superskoda.com en automatten.nl maar ik kan nergens goeie covers voor de achterbank vinden. De meeste zijn universeel en lijken geen mooie pasvorm te hebben. Bestaan deze ergens, heeft iemand een tip hoe ik de stoelen een beetje kan beschermen ?

Dank alvast

Cordoba

Forumguru
Helaas kan ik je niet helpen met een cover, wel met tips om het schoon te krijgen als dat ooit nodig mocht zijn.

Voor het schoonmaken van vuile zitmeubilair en tapijt in de auto kun je het beste een extractor nemen met speciale interieurshampoo. Zo'n extractor is feitelijk niets anders dan een tapijtreiniger, en dan moet je er één hebben met klein mondstuk voor de auto. Als je onder de naam 'tapijtreiniger' zoekt, kun je die op veel plaatsen huren (Bo-rent, Boels, DHZ-zaken enz) voor pakweg 25 euro per dag.

En nog een advies: gebruik NOOIT Alcantara reiniger van Sonax, hier een linkje met de uitleg.

D

Deleted member 24009

Wellicht ook een optie om de bekleding te impregneren? 303 Fabric guard bijvoorbeeld? Er zijn vast meer van dit soort middelen, wel even goed opletten of ze voor Alcantara geschikt zijn.

Bovenaan Onderaan