o3 Columbus (discovery pro) navi ICM google earth/live traffic

thakawa

Nieuw lid
check deze link;
http://m.volkswagen.com/carnet_en/online-dienste.opt.html

op de VW kan je hierop een abonnement afsluiten.
Ziet er wel erg gelikt uit dat je ook google earth/street en live traffic kan gebruiken!

staat wel dat dit alleen kan met de premium bluetooth carkit...

Dit is volgens mij niet te bestellen op een o3 toch?? en zit er toch ook niet standaard in? Zou dit achteraf kunnen?

CDK

Forumguru
dat zou idd wel gaaf zijn zeg! als die carkit er niet in zou zitten is het vast mogelijk om die achteraf om te bouwen, of je met je skoda dan ook een abo kan afsluiten is weer een ander verhaal vrees ik.....

Sparkie

Forumguru
Vooral handig in het buitenland om een gigantische (data)rekening op je mobiel op te bouwen.

Ik mag hopen dat het uit te schakelen is.

Darkside

Forumguru
Dit is een beetje als BWM Connected Drive.
Ziet er mooi uit. En denk ik wel iets voor de toekomst. Zeker als de service uitgebreid gaat worden.
Door bv via je Mobiel al een adres in te voeren die je kan uploaden naar je auto.

Wel zie ik dat je een telefoon nodig hebt die rSAP ondersteund. En laat dat nu net iets zijn wat veel telefoons niet ondersteunen.
Ze kunnen dan beter werken met een APP die je koppelt aan je navi voor communicatie.

Van mij mag het ook beschikbaar worden in de columbus en niet alleen voor de GTI en de GTD van VW

Darkside

Forumguru
Psies. Wil geen apple (best mooi spul hoor) Maar geef mij maar Android.

PS opzich wel mooi dat apple IOS in the car gaat aanbieden.
En opzich raar dat een "open source" OS nog niet zoiets heeft. Al die demo's met koelkasten en magnetrons met android OS er op. Zie ik nog weinig productie materiaal.
Tim Cook doet dat toch beter.

elephtera

Forumguru
@Darkside, er zijn genoeg systemen voor in de auto die al android of windows draaien.
De meeste ingebouwde varianten hebben sowieso Windows CE, sommigen draaien linux. en op de aftermarket is al het nodige android te vinden. Eigenlijk is alleen apple een grote afwezige.

Darkside

Forumguru
Wat ik bedoel is een mooie integratie met telefoon en Google services. De columbus is niet compatible met bv die van Renault. Het zou mooi zijn als dit wel het geval is.

Wesly

Senior Member
Applefreak here! Als je zoiets groots wil introduceren moet je natuurlijk wel iets hebben dat ALTIJD werkt ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

thakawa

Nieuw lid
last dat je dit nu bij elke Golf 7 highline met pro navi kan bestellen voor 99 euro!
Hopelijk kan iemand ooit achterhalen hoe het werkt, als rsap bv genoeg is (telefoon / auto koppeling voor data) dan zeg ik hacken maar :)

Rallye

Forumguru
Wel zie ik dat je een telefoon nodig hebt die rSAP ondersteund. En laat dat nu net iets zijn wat veel telefoons niet ondersteunen.

Er staat: "You will also require a Bluetooth-ready smartphone with remote SIM Access Profile (rSAP) or a SIM card with telephone and data options."

Het systeem lijkt dus ook met een eigen simkaart te kunnen werken. Dan heb je dus geen rsap-telefoon nodig.

Michelv.

Forumguru
Vooral handig in het buitenland om een gigantische (data)rekening op je mobiel op te bouwen.

Als het net zo werkt als met TomTom HD-traffic kan het meevallen, daar betaal ik voor een jaar een kleine 50 euro en heb ik in heel europa HD-traffic, google search enz(in mijn TomTom zit ook gewoon een Simkaart)

Bovenaan Onderaan