O3 Combi FL aangekocht ... met wat vragen :-)

redriver

Senior Member
Gisteren de Fabia na bijna 9 jaar en 150.000 km gereden (totaal 227.000 km. op de klok) ingeruild op een Octavia Combi 2018 FL 1.4 TSI. Hopelijk veel prettige en probleemvrije kilometers voor de boeg. Nu alvast wat vragen voor de forumleden:

full

1. Het start stop systeem ga ik uitschakelen met kabeltje. Deze zijn vrij goedkoop op Ali te bestellen.
2. Hoe kan ik met VCDS de "anti carjacking" functie uitschakelen ? Ik heb dat in het verleden ook eens bij een Golf gedaan.
3. Er zat een stalen bagagerek / hondenrek in. Deze gaat eruit. Wellicht hier geinteresseerden ?
4. Wanneer er geen reservewiel in zit (was een optie) wil ik dat los kopen. Heb er niet op gelet en niet naar gevraagd :( Ik kan dan toch de opbergruimte onder de mat van de achterbank gebruiken om hier het reservewiel te plaatsen ?

Bedankt voor het meedenken.

• Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
Proficiat met de nieuwe aanwinst!

Automatisch vergrendelen van de portieren kun je toch gewoon in de instellingen aan- & uitzetten?

• Leuk

redriver

Senior Member
Oh, als dat zo is ga ik dat zeker instellen. Dacht dat dat alleen te programeren (VCDS) was.

Frnsvdw

Senior Member
Je schreef:
3. Er zat een stalen bagagerek / hondenrek in. Deze gaat eruit. Wellicht hier geinteresseerden ?

Als deze ook in de O3 past van 2015 (misschien is er iemand die dit weet) wil ik deze van je overnemen.
Groet Frans

hemi24

Forumguru
Als het goed is heb je er nu zoiets inzitten:

upload_2022-1-30_20-7-50.jpeg

Dat kun je eruit halen en dan past er een wiel in, zodat het er zo uit komt te zien :

upload_2022-1-30_20-10-12.jpeg

Canon-Eye

Forumguru
Let erop dat je ook een krik en wielsleutel scoort, want anders heb je aan dat reservewiel niet zo veel. En voor dat wiel is dan ook wel weer een piepschuim inzetbak te vinden waarin je die losse boel kunt opbergen.

• Leuk

JPs_OC2

Forumguru
Er zat een stalen bagagerek / hondenrek in. Deze gaat eruit. Wellicht hier geinteresseerden ?

Als deze ook in de O3 past van 2015 (misschien is er iemand die dit weet) wil ik deze van je overnemen.
Groet Frans

Het originele honden-/bagagrek (art.nr 5E9071195) past zonder problemen in zowel de pre-facelift (2013-2017) als de facelift (2017-2020). Hou er alleen wel rekening mee dat er aantal bevestigingsmaterialen in de auto achterblijven, die zal je nieuw moeten bestellen.

Frnsvdw

Senior Member
Het originele honden-/bagagrek (art.nr 5E9071195) past zonder problemen in zowel de pre-facelift (2013-2017) als de facelift (2017-2020). Hou er alleen wel rekening mee dat er aantal bevestigingsmaterialen in de auto achterblijven, die zal je nieuw moeten bestellen.

Weet je wat die onderdelen ong. kosten?

JPs_OC2

Forumguru
Weet je wat die onderdelen ong. kosten?

Eerlijk gezegd, geen idee. Kan zo gauw even geen onderdeelnummers vinden. Denk dat je het beste even navraag kan doen bij een Skoda dealer.

Onderstaand in ieder geval de onderdelen die bij een nieuw rek geleverd worden:
Geel omcirkeld : Deze heb je in ieder geval nodig want die zitten vast in de carrosserie en achter de bekleding.
Rood omcirkeld : Deze worden in de gele hulzen gedraaid en verdwijnen ook achter de bekleding.
Blauw omcirkeld : Afdekdoppen voor de bekleding van de hemel.

upload_2022-1-30_21-29-12.png

Frnsvdw

Senior Member
Ga eens kijken in mijn O3, ziet er bekent uit.
Misschien zitten die er (nog) in.
Bedankt voor de info

Laatst bewerkt door een moderator:

redriver

Senior Member
Je schreef:

Groet Frans
We krijgen de auto einde van deze week afgeleverd. Wil je dan nog s contact opnemen zodat we e.e.a. kunnen bespreken ?

Fmoon

Forumguru
Ik gooi elke keer mijn volledige zomer/Winterwiel 19” als reservewiel erin. Past ook goed! Mocht je een thuiskomer willen.. ik heb er 1 over.

Bovenaan Onderaan