Ik heb jaren geleden een Thule fietsdrager aangeschaft met volledig led, inclusief mistachterlicht en achteruitrijlichten. Nooit enig probleem mee gehad, alles werkt zoals het koet. Zelfs het mistachterachterlicht vvan de auto wordt netjes afgeschakeld als de fietsdrager of de caravan is aangesloten - alles 13-polig.
Volgens mij is de canbus helemaal niet zo kritisch m.b.t. hetgeen er aan het trekhaakstopcontact wordt aangesloten, simpelweg omdat dit in de praktijk nog wel eens kan variëren. Dit in tegenstelling tot alle "eigen" lampjes van de auto, die zijn uiteraard tot in detail bekend bij het systeem. Als je daaraan iets verandert, dan moet je 'm wel bijscholen.
Mijn Leon schiet bv. ook niet in de stress als ik eens een van de buurman geleende geleende oudere aanhanger meeneem die ik met z'n 7-polige stekker via een verloop inprik - terwijl hij vervolgens toch wel signaleerde dat er een achterlicht niet goed werkte. Ook het extra richtingaanwijzercontrolelampje (met de 2 pijltjes) werkt gewoon, ongeacht wat ik erachter knoop.
Dus ik zou me geen zorgen vooraf maken: gewoon aansluiten en proberen. Dikke kans dat het gewoon werkt.