O3 startonderbreking SCM 1?

Willem-R

Senior Member
Voor een O3 uit 2013

Kan iemand mij vertellen of een vanaf fabriek, de standaard ingebouwde startonderbreking, een SCM 1 klasse heeft.

c.q. een SCM 1 certificaat heeft.

Auto heeft geen keyless systeem.

I.v.m. nieuwe eis voor verzekering.

b.v.b.d.
Willem

.

hemi24

Forumguru
Jij hebt een verzekering die dergelijke vragen gaat stellen? Je wilt toch geen Lamborghini of Maybach verzekeren..?

Ik zou gewoon JA invullen, volgens mij is dit op VAG producten al standaard sinds midden 90-er jaren...

Willem-R

Senior Member
Ja, wil nu een beperkt casco nemen, en verzekering zegt, bij diefstal of joyriding, willen ze SCM 1 certificaat zien.

Ook al gezegd, nieuwwaarde is stuk minder dan 50k en geen keyyless systeem, maar toch.
AL gelezen dat die certificaten ook eigenlijk maar 3 jaar geldig zijn, dus elke 3 jaar weer nieuwe halen en betalen.

Ik zou een andere verzekeraar zoeken. Ik weet dat de alarmsystemen voor vrachtwagens jaarlijks gekeurd moeten worden voor bepaalde (lading) verzekeringen.
Heb zelf en verzekering bij Univé en deze eisen nog nooit gezien.

JPs_OC2

Forumguru
Af fabriek ingebouwde startonderbrekers hoeven niet periodiek gekeurd te worden als ze een certificaat hebben.
Maar ja, een certificaat wordt niet standaard bij de aanschaf van de auto geleverd dus dan zou je sowieso de boel eerst moeten laten controleren en certificeren. Ben je al weer gauw gemiddeld €60,- armer.

Hoop gedoe voor iets wat, zoals @hemi24 al aangeeft, sinds einde van de negentiger jaren standaard ingebouwd is.

Ik zou voor een andere verzekeraar gaan.

Willem-R

Senior Member
Ik heb nog even verder geinformeerd, ook bij hele grote Soda dealer hier in de stad.
Certificaten voor SCM1 worden i.d.d. nooit geleverd, staan ook nergens geregistreerd.
Behoort een beetje bij de typegoekeuring van de auto.

Alleen de hogere klassen SCM2 en 3 en ..

Met tusenpersoon overlegd, en ik hoef die van hun dus i.d.d. niet te hebben.
Gaan nog wel navragen bij de verz, maatschappij.

Rallye

Forumguru
Grappig. Ik herinner mij dezelfde discussie met de verzekering gevoerd te hebben bij de aanschaf van mijn 206GTI in ‘99. Volgens mij is SCM de startonderbreker die inderdaad al heel lang standaard in auto’s zit - overigens niet in de voorgangers van de 206.

Bovenaan Onderaan