Maxime D.
Lid
Goedenavond allemaal,
Ik ben trotse eigenaar van een skoda octavia 230 (2017).
Ik heb een OBDII naar USB adapter gekocht, hierbij was software meegeleverd, heb deze geïnstalleerd toen ik de kabel kreeg toegestuurd. Dit echter
zonder succes, dus ik heb andere programma's* gedownload en geprobeerd, dit omdat ik dacht dat het aan de meegeleverde software lag.
*: VCDS, EasyOBDII, OBD2Spy,...
Ik kan niks uitlezen, sterker nog hij verbind niet met de auto.
Daarom denk ik dat het aan de kabel ligt, op de stekker staat "VAG KKL" gedrukt.
Op de achterkant staat "KKL VAG-COM for 409."
Ik heb hier wat over opgezocht en heb begrepen dat dit voor oudere modellen is zonder CAN-Bus(?)
Even in het kort mijn vraagjes.
is de KKL OBDII kabel compatibel met de skoda octavia 2017?
Als deze niet compatibel is met de skoda octavia 2017,
welke kabel wel en welke software raden jullie me aan?
Ik verkies een gratis software.
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Degraeve M.
[ik weet dat je er af moet blijven als je niet genoeg kennis hebt, maar ik begrijp de basis en ga mezelf er nog verder in verdiepen, ik wil geen schade veroorzaken aan mijn moter.:-)]
(in blijlage hieronder een foto van mijn Octavia RS230)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1041833242677318&set=picfp.100005519555556&type=3&theater
Ik ben trotse eigenaar van een skoda octavia 230 (2017).
Ik heb een OBDII naar USB adapter gekocht, hierbij was software meegeleverd, heb deze geïnstalleerd toen ik de kabel kreeg toegestuurd. Dit echter
zonder succes, dus ik heb andere programma's* gedownload en geprobeerd, dit omdat ik dacht dat het aan de meegeleverde software lag.
*: VCDS, EasyOBDII, OBD2Spy,...
Ik kan niks uitlezen, sterker nog hij verbind niet met de auto.
Daarom denk ik dat het aan de kabel ligt, op de stekker staat "VAG KKL" gedrukt.
Op de achterkant staat "KKL VAG-COM for 409."
Ik heb hier wat over opgezocht en heb begrepen dat dit voor oudere modellen is zonder CAN-Bus(?)
Even in het kort mijn vraagjes.
is de KKL OBDII kabel compatibel met de skoda octavia 2017?
Zoja, welke (gratis) software kan ik downloaden om deze te kunnen gebruiken?
Ik zou graag kunnen uitlezen en zelf brandstoftabel etc aanpassen.
Ik zou graag kunnen uitlezen en zelf brandstoftabel etc aanpassen.
Als deze niet compatibel is met de skoda octavia 2017,
welke kabel wel en welke software raden jullie me aan?
Ik verkies een gratis software.
Alvast bedankt voor jullie antwoord
Degraeve M.
[ik weet dat je er af moet blijven als je niet genoeg kennis hebt, maar ik begrijp de basis en ga mezelf er nog verder in verdiepen, ik wil geen schade veroorzaken aan mijn moter.:-)]
(in blijlage hieronder een foto van mijn Octavia RS230)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1041833242677318&set=picfp.100005519555556&type=3&theater