Ocatavia combi, geen verbinding tss boordcomp en radio

kevinw

Nieuw lid
Dag allemaal,

Ik heb sinds gisteren het volgende probleem.

Het lijkt alsof er geen verbinding meer is tussen mijn boordcomputer en radio.
Enkele dingen die niet meer werken zijn bv:

- Gsm koppelt wel met bluetooth, krijg melding op boordcomp dat er verbinding is, echter op de radio wordt er geen bluetooth symbool aangegeven en als ik op het phone knopje klik krijg ik niet het telefoon menu.
- Als ik de wagen in achteruit zet dan hoor ik wel de biepjes maar zie ik geen aanduiding met streepjes op de radio.
- navigatie werktop de radio maar geeft niets weer op de boordcomp (dot matrix)
- Als ik de wagen start of stop moet ik de radio handmatig aan of uit zetten.

Hieruit kunnen we dus wel afleiden dat er iets mis is met de verbinding tussen beiden :-)

Heeft iemand hier al hetzelfde meegemaakt?
Enig idee wat dit kan veroorzaken?

We hebben reeds een factory reset gedaan op boordcomp en radio zonder resultaat.

ertromp

Forumguru
Wellicht bij iemand bij jou in de buurt die VCDS heeft een scan laten maken op foutmeldingen. Wellicht levert dat meer duidelijkheid op

kevinw

Nieuw lid
Dat is inderdaad al een optie.
Als er iemand in de buurt van Vilvoorde (belgie) mij kan helpen met een VCDS hoor ik het graag.

Joske

Forumguru
Vilvoorde... mja, dat wordt niet gemakkelijk voor eentje in de buurt vrees ik ;)

weet niet waar @TooTall juist weer woont, die heeft toch ook VCDS dacht ik

EDIT: dat zou een uur rijden zijn.. mss wel wat hevig, kan je mss beter €50 overwegen bij een dealer om te laten uitlezen.. ;) (of minder bij een witte garage, maar apparatuur is niet altijd overal even gedetailleerd qua uitlezen)

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Geweldig zo'n forum toch. De contacten zijn in ieder geval snel gelegd. Ik ben benieuwd naar de oorzaak

TooTall

Forumguru
Is de wagen van de batterij geweest, of platte batterij gehad?

Ja he, en dat vanuit het exotische Leeuwarden ;)

TooTall

Forumguru
Hm.

Wat ik zou doen als ik jou was, ik haalde de RNS er eens uit, even de stekkerblokken achteraan losmaken en terug vast. Weet niet of je een RNS315 hebt (met interne BT module) of een andere versie met externe BT module, kijk eens even onder de passagierzetel vooraan. Zit daar een plastic/piepschuim afdekkap met daaronder een zwarte vierkante doos (10x15x3cm), dat is dan de BT module zelf, daar ook eens de stekkers van los/vastmaken.

Het lijkt of de CAN de RNS niet meer ziet, zeker als deze niet meer automatisch uit/aan gaat schakelen. Pas ook op dat je de RNS zeker manueel uitzet zolang je het probleem hebt, anders zou het wel eens kunnen dat je 's morgens ineens een lege batterij hebt.

Dit is ook allemaal plots gekomen? RNS niet achteraf ingebouwd ofzo? Niets anders wat sinds gisteren de oorzaak kan zijn?

kevinw

Nieuw lid
Geweldig, TooTall is mijn held van de week :-)
Net even radio eruit gehaald, stekker los gemaakt en terug vast.
En hoppa, alles werkt weer perfect.

Enorm bedankt!
Ook aan de rest die me raad gegeven hadden.

En replied ;) Wat voor radio zit erin?

Hey TooTall

Dus jij kunt programmeren met zo een toestelletje EN je bent van Hasselt? Nice...:thumbsup:

Ik zou je graag een PB willen sturen maar weet niet hoe dat moet maar ik zou als jij dat ziet zitten een paar hebbedingetjes willen her-progammeren op mijn O2 ....

Bovenaan Onderaan