Arjan1985
Forumguru
Lang gewacht met een topic over m’n Octavia 3FL 1.5 TSI 2018 244500 km en de Fabia 1 1.4 MPI uit 2003 255000 km
De Fabi dit voorjaar voorzien van nieuwe veerpoot lagers, stangen en rubbers en nieuwe Hankook banden.
Voor de Octavia vandaag offertes opgevraagd (nog niet binnen) voor 4 Michelin Sport 4. (Niet de 4s).
225 x 40 x 18 of 235 x 40 x 18. Waarom 235? Hoe dikker hoe beter. Los van de spoor vorming dan.
Ik twijfel nog ivm 7,5 j velgen. Heb alle discussies hier al over gelezen. Ben eigenwijs dus wellicht 235. 5 mm aan in beide kanten erbij valt wellicht niet extreem op.
Net zet ik de auto even naar achter en zie een plasje olie op de grond van de Octavia. Was maand terug nog kruk droog. Daar was ik zo blij mee omdat de Fabia al heel lang lekt rondom de Carter pan.
Van de Octavia de carter pan met name nat. Hieronder wat foto’s gemaakt van zojuist. Sommige boutjes kurk droog en anderen zeiknat.
Helaas geen tijd deze week vanwege de Hiswa werkzaamheden in Lelystad. Dus verder onderzoek wordt vervolgt want dit wil ik opgelost hebben voor de Octavia. Alles voor nu droog gemaakt.
Olie peil nog steeds perfect zoals een maand geleden.
Alle input over mogelijke oorzaken is welkom uiteraard. Maar wellicht lastig met summiere foto’s.
Die sensor in de Carter pan is dat de temperatuur sensor?

De Fabi dit voorjaar voorzien van nieuwe veerpoot lagers, stangen en rubbers en nieuwe Hankook banden.
Voor de Octavia vandaag offertes opgevraagd (nog niet binnen) voor 4 Michelin Sport 4. (Niet de 4s).
225 x 40 x 18 of 235 x 40 x 18. Waarom 235? Hoe dikker hoe beter. Los van de spoor vorming dan.
Ik twijfel nog ivm 7,5 j velgen. Heb alle discussies hier al over gelezen. Ben eigenwijs dus wellicht 235. 5 mm aan in beide kanten erbij valt wellicht niet extreem op.
Net zet ik de auto even naar achter en zie een plasje olie op de grond van de Octavia. Was maand terug nog kruk droog. Daar was ik zo blij mee omdat de Fabia al heel lang lekt rondom de Carter pan.
Van de Octavia de carter pan met name nat. Hieronder wat foto’s gemaakt van zojuist. Sommige boutjes kurk droog en anderen zeiknat.
Helaas geen tijd deze week vanwege de Hiswa werkzaamheden in Lelystad. Dus verder onderzoek wordt vervolgt want dit wil ik opgelost hebben voor de Octavia. Alles voor nu droog gemaakt.
Olie peil nog steeds perfect zoals een maand geleden.
Alle input over mogelijke oorzaken is welkom uiteraard. Maar wellicht lastig met summiere foto’s.
Die sensor in de Carter pan is dat de temperatuur sensor?





