Mijn 1,6 MPI (BSE, met Tiptronic 6-bak er aan) met Vialle LPG installatie staat bijna op 145K, gekocht met 119K op de teller. Rijdt goed. Het enige wat ik wel gedaan heb is hulpveren achter, de LPG spullen wegen wat extra, hij lag achter laag en dan ging snel de trekhaak op de grond. Al bij vier personen in de wagen. Nu is dat over.
De Tiptronic houdt het toerental vanzelf laag. Met de caravan erachter (1050 kg) en een flinke helling bij >4000 toeren zet ik hem op benzine. Voor de rest komt-ie nooit op 4000 toeren: in NL is 140 km/u ongeveer 3500 toeren.
0 Tot 100 km/u duurt volgens het boekje 14 komma zoveel seconden, weet niet of het op LPG langzamer is, dus je moet geen haast bij het stoplicht hebben. Voor een bijna 54 jarige bestuurder zoals ik niet zo erg.
Achteraf gezien had ik wel liever een handbak (6-versn) gehad. De automaat maakt soms een misser, ontkoppelt niet altijd netjes (bonkt), of gaat opeens in "neutral" terwijl hij in "drive" staat. Even de handle heen en weer halen lost het wel op, maar het is soms wel even schrikken.
Je kan ook kijken op een site zoals Autotrader, dan zoek je de Octavia 1 en 2 met de 1,6mpi op LPG en dan de kilometerstanden sorteren. Dan komen ze vaak wel uit met km-standen van de 200 en 300k. Degenen die dat hebben, hebben geen "Mexicokop" (meer), want die had bij 50 a 75k al ingeslagen klepzittingen als hij op LPG liep.