Octavia 1.6 op LPG

henkie

Nieuw lid
Dag beste mensen,

Mijn auto loopt uit de garantie. Ik ben van plan om een lpg installatie aan te schaffen. Ik weet dat het voor mijn type mogelijk is. Ik ben alleen erg benieuwd naar praktijk ervaringen met rijden op LPG. Mijn voorkeur gaat uit naar een installatie van Gasfx ( LPI van Vialle).

Graag positieve en negatieve reacties.

Ik heb een Skoda Octavia Combi Comfort uit 2001 met een Ag gasinstallatie en heb er momenteel 402000 km op staan zonder koprevisie. Rijd nog perfect. Ik heb er zelf heel weinig kosten aan gehad. De normale slijtage dingen. Zoals banden,remschijven,remblokken,etc. Het is een hele betrouwbare auto. Daarom heb ik de opvolger genomen met bijna dezelfde motor. Blijf het zeggen,die 8 kleppers zijn perfect op Lpg. Ik zie dat je er een Lpi installatie in wilt zetten, ik hoor in de wandelgangen veelal het probleem dat de pomp er bij een bepaalde kilometerstand ermee ophoud.

Falcon

Donateur
Klopt. De pompverstuiver hielt erbij mij rond 30000 km bij op (hij startte 's ochtends niet gelijk de eerste keer)... maar dat laat je dan gewoon onder garantie repareren :)

henkie

Nieuw lid
Bedankt voor jullie info. Ik ben weer een beetje wijzer geworden. Als ik verdere stappen onderneem houd ik jullie op de hoogte.

henkie

Nieuw lid
Bedankt voor jullie info. Ik ben weer een beetje wijzer geworden. Als ik verdere stappen onderneem houd ik jullie op de hoogte.

Vandaag LPG installatie besteld. Wordt begin juni ingebouwd.
De keus is gevallen op een LPI installatie van Vialle. Deze werd deze verschillende mensen aangeraden.
Nogmaals dank voor jullie reacties.
Ben benieuwd hoe het rijden op gas in de dagelijkse praktijk zal bevallen.

Groet,

henkie

Nieuw lid
Dat wordt rondrijden met een BIG smile, vooral bij het tanken!!

Ik rijd nu twee weken met de gasinstallatie. Ik ben zeer tevreden; zowel over de inbouw als over de service naderhand.
De controlelamp van ASR brandde op het dashboard en even later ook het managementlampje. Wel functioneerde de cruise contol gewoon. De gasinbouwer heeft de conmputer uitgelezen en kon geen foutmelding ontdekken. De dag erna even langs de dealer gegaan. Deze heeft de computer gereset. De lampjes uit totdat je er drie meter mee reed. Het lukte niet. Opnieuw naar de inbouwer; kreeg keurig een ruilauto mee, waarvoor ik niet hoefde te betalen. Ze hebben alle verbindingen na gelopen en de storing verholpen. Sinds die tijd al 1200 km gereden. Verbruik na drie tankbeurten is 1 op 11,4; ik vind dat een redelijk tot goede score voor de ritten die ik tot nu toe heb gereden.

:xyxthumbs: Henkie

fr83

Nieuw lid
Henkie, kan je een richtprijs geven van de totale kost? Ben namelijk ook wel geïnteresseerd om dit te doen in de toekomst maar ik heb geen idee van het kostenplaatje.

henkie

Nieuw lid
Henkie, kan je een richtprijs geven van de totale kost? Ben namelijk ook wel geïnteresseerd om dit te doen in de toekomst maar ik heb geen idee van het kostenplaatje.

Ik zie dat je nog op je nieuwe auto wacht. Dat betekent dat je LPG kunt inbouwen via de dealer, zolang de auto in de garantie valt. Via de site www.gasfx.nl vind je veel info over gas. Onder ander een berekening van de kosten en het voordeel.
Een indicatie van de kosten: via de dealer kom je op een bedrag van 2300 euro. Je hebt dan geen zorgen om zelf je auto naar de inbouwer te brengen enz. Buiten de dealer om kun je zo'n 500 euro besparen.

Veel plezier met je nieuwe auto. wanneer komt hij binnen?

Henkie

Gieliovd

Forumguru
Ik heb al veel goede dingen gelezen en gehoord over die direct ingespoten gasinstallaties. Goed verbruik en weinig storingen.

Mijn AG installatie (2001) had flink wat problemen met het motormanagement lampje.

Maar, het ASR (ofwel traction control) lampje heeft toch vrij weinig te maken met een eventuele gasinstallatie?

Maar inderdaad, het was vorig jaar geweldig mooi elke keer als je ging tanken. Zo veel minder geld uitgeven aan de pomp. Indirect betaal je natuurlijk meer (relatief weinig met G3) maar het is zo bevredigend als je de tank volgooit met een fractie van het normale bedrag.

In Australië kost het nog altijd minder. Zo'n 25 eurocent. Hier in Thailand kan ik niet lezen welke op het bord nou gas is :)

fr83

Nieuw lid
Ik zie dat je nog op je nieuwe auto wacht. Dat betekent dat je LPG kunt inbouwen via de dealer, zolang de auto in de garantie valt. Via de site www.gasfx.nl vind je veel info over gas. Onder ander een berekening van de kosten en het voordeel.
Een indicatie van de kosten: via de dealer kom je op een bedrag van 2300 euro. Je hebt dan geen zorgen om zelf je auto naar de inbouwer te brengen enz. Buiten de dealer om kun je zo'n 500 euro besparen.

Veel plezier met je nieuwe auto. wanneer komt hij binnen?

Henkie

bedankt voor de info, deze ga ik zeker eens bekijken. Ik moet nog wachten tot midden augustus :(

Bovenaan Onderaan