Octavia 1.6 TDI met 7-traps DSG

Herbie

Lid
Heb net gebeld met de dealer (Garage Thuy in Deurne) i.v.m. een testrit met de 1.6 TDI en deze wist mij te vertellen dat eind dit jaar / begin volgend jaar de 1.6 TDI leverbaar zou worden met de 7-traps DSG ! :D

skodaoctavia2

Actief lid
hier in germanie was hij 8 weken terug net leverbaar.
misschien een optie om hem te importeren? volgens mij scheelt dat nog een paar centen.
@ cloink de 6 traps DSG kan meer koppel hebben dan de 7 traps, kun jij je superp eventueel nog eens chippen:winkie:

skodaoctavia2

Actief lid
yep, zat hier bij mijn dealer en kon kiezen uit de 1,6 crd dsg 7. hij was toen net leverbaar wel met een levertijd van min 4 weken maar hij was beschikbaar.

skodaoctavia2

Actief lid
Het is meer een zoals ze dat hier noemen een ümwelt"stunt
hoe lager de emissie uitstoot etc. istie goedkoper in de belasting.
Hij levert evenveel pk's de 1,6 maar zal toch meer toeren lopen dan de 1,9.
de 1,9 heeft het wat makkelijker dan de 1,6.
daar bovenop komt dan de brandstof besparing, de 1,6 neemt minder dan de 1,9
zal een halve liter schelen volgens mij. (kan er een beetje naast zitten).

VEEJAY

Forumguru
Meer toeren voor hetzelfde vermogen, hoezo dat dan hij heeft toch in ieder geval 1 versnelling meer?

TL@

Forumguru
Zou deze dan ook als Greenline leverbaar worden?

Zou leuk zijn voor m'n volgende (alles hier wordt Greenline en Bluemotion enz...), want ik wil nooit meer zelf schakelen :winkie:

TL@

Forumguru
Dan zal ik wel een oude lul zijn :grin:

Wordt dan ook al 30 in september, bijna op pensioen :489:

skodaoctavia2

Actief lid
laten we het dan aub niet over pensioen gaan hebben ik moet nog 16,5 jaar dan ga ik met pensioen :ot: ben ik ook al 8 jaar ouder dan tl@ lol

EdK

Forumguru
laten we het dan aub niet over pensioen gaan hebben ik moet nog 16,5 jaar dan ga ik met pensioen :ot: ben ik ook al 8 jaar ouder dan tl@ lol

mmmmmm, 2027 ben ik pas aan de beurt. Er wel van uitgaande dat ik met 65 dan stop !
Maar al wel aan de timmerman 6 planken gevraagd , mocht ik langer door moeten dan kunnen ze me op het werk inkisten als ik de geest geef !:1884:

Aiii

Lid
Wat een drama heren, ik moet nog minstens 40 jaar, maar tegen die tijd zal de pensioenleeftijd eerder rond de 70 liggen, dus laten we zeggen 45 jaar.

:D

skodaoctavia2

Actief lid
met 54 ga ik met pensioen. voordeel van ambtenaar zijn.
Ehhh hoe gaat het met die 7 traps dsg????

mmmmmm, 2027 ben ik pas aan de beurt. Er wel van uitgaande dat ik met 65 dan stop !
Maar al wel aan de timmerman 6 planken gevraagd , mocht ik langer door moeten dan kunnen ze me op het werk inkisten als ik de geest geef !:1884:

Herbie

Lid
Zou deze dan ook als Greenline leverbaar worden?

Zou leuk zijn voor m'n volgende (alles hier wordt Greenline en Bluemotion enz...), want ik wil nooit meer zelf schakelen :winkie:

Dat weet ik niet. Moet je eens navragen bij de dealer.

Gieliovd

Forumguru
Zo, dat speel je goed voor elkaar dan! Met je 30e met pensioen.

Ik moet eerst maar eens beginnen met werken voor ik aan een pensioen ga denken ;)

Bovenaan Onderaan