Octavia 1.9 tdi BXE vacuum relais (N75)

Hallo allemaal,

Ik heb wat problemen met met octavia 1.9 tdi bxe. Wanneer ik de motor uitzet komt er een brommend geluid vanuit de motorruimte. Het geluid neemt langzaam af, alsof er iets leegloopt.
Nu heb ik gezocht op internet en kwam daar wat tegen over het vacuum relais (zwart blok met 6 slangetjes links en een stekker rechts, gemonteerd tegen het schutbord achter de accu). Dit blok trilt hevig wanneer ik de motor uitzet en het brommend geluid komt hier vandaan. Waarschijnlijk functioneerd deze niet meer 100%.
Ik wil het onderdeel loshalen, maar krijg de stekker aan de rechterkant met geen mogelijkheid los. Iemand tips en trucks?

Groet Frank

chris01

Senior Member
dit doet die van mij al sinds ik hem gekocht heb.
heb er dezelfde bxe motor in liggen.
ondervind je problemen met het rijden ?

De auto heeft een veel te hoog verbruik, 6.7 ltr/100km. Bij ongeveer 2000 tpm in de 2e versnelling stottert de motor licht alsof het vermogen wordt geknepen, dit gebeurt alleen bij half gas.

chris01

Senior Member
verbruik 6.7 0p 100km zegt niet zoveel, hangt ook van de rijstijl af.
als ik 85 km rijd neemt die van mij ongeveer 4.4 op 100 km.bij 130 ook iets meer dan 6 liter.
dat ligt stotteren heeft die van mij ook.volgens mij tdi kwaaltje.
moet zeggen dat ik hem 2 weken geleden heb laten tunen , en als ik gewoon rustig rijd is hij zeker zuiniger.

Bovenaan Onderaan