Octavia 1 RS standaard xenon

Antera

Donateur
Nu ben ik benieuwd want de Golf is langzaam aan compleet verkocht in deeltjes en is het toch echt de bedoeling een Octavia 1 RS te gaan scoren.

Nu en ik overal wel achter maar nog steeds geen duidelijkheid of de O1 RS standaard voorzien is van xenon of niet. Kan het vaak niet op de foto's ontdekken al lijken ze nagenoeg allemaal wel lens koplampen te hebben.

Kan iemand mij hier mee duidelijkheid over geven misschien met duidelijke foto's want ik heb toch graag originele xenon.

dank je wel

___JC___

Forumguru
In 2002 in ieder geval niet, ik had toen een leasert en die had standaard geen Xenon. Daarna ook niet volgens mij, maar dat weet ik niet zeker.

cvegreen

Forumguru
Ik dacht dat bij de octavia 1 xenon altijd optie was . Dus denk ik dat op de RS standaard geen xenon zat , maar je kon het wel als optie nemen dacht ik .

Antera

Donateur
Dan heb ik nog ene vraag daaromtrend.

Is het dan xenonkoplampen pakken plaatsen en stekkers erin of zijn de stekkers van een xenon koplamp anders dan een normale koplamp?

Dit omdat ik gewent ben van standaard met xenon uitgevoerde auto's dat de hoogteregeling een extra draad heeft voor het canbus systeem zodat deze weet op welke stand de lampen staan.

Ik wil anders eventueel deze ombouw maken

TurboBooster

Forumguru
Een O1 met standaard xenon verlichting is volgens mij voor de nederlandse markt niet beschikbaar geweest.
Wel zijn er op internet speciale lampunits te vinden waar xenon in zit, dus geen aftermarket xenon.
Zo'n setje is te koop voor 700 / 800 euro.
De stekkers zijn anders daar de balasten nog ergens ingebouwd moeten worden.
De O1 heeft ook geen canbus systeem, de O2 wel.
In de O1 hebben tijdens de levencyclus, 1988 / 2005 wel diverse type lampunits gezeten die niet onderling uitwisselbaar zijn.

Axel

Lid
Zelf heb ik een 01 RS uit 2004 en hier zit geen xenon in. Zover ik weet was het inderdaad een een optie. Omdat ik het licht vrij zwakjes vind wat de lampen produceren die er nu in zitten heb ik ook gekeken om xenon in te bouwen.
Je kan dan hele koplampunits kopen voor 800 euro (superskoda.com) en deze inbouwen. Nu weet ik niet of dit nog enige verdere aanpassing nodig heeft en vond ik de prijs nogal hoog liggen voor beter licht. Daarom zit ik nu zelf te kijken naar een pilot xenon kit welke ook stukken meer licht geven.

Antera

Donateur
Ik ben er nu ook achter dat ze inderdaad niet standaard voorzien zijn van xenon. de optie om een setje H4 xenon te monteren gaat het niet worden. Waarom niet is de reden dat ik weet dat de H4 sets niet voldoen aan de APK en ik daarom mede graag de originele Xenonlampen wil hebben. Dan is het zoals het hoort en moet alleen de stekker aangepast worden.

In mijn tijd van verkoop van xenon heeft H4 nooit goed resultaat gebracht

Heb een adres gevonden in Duitsland die mij vermoedelijk in zeer nette staat verkerende xenon koplampen zou kunnen leveren alleen moet ik daar nog even op antwoord wachten

Glenn

Actief lid
dit zal wel xenon zijn ?

Skoda-Octavia_RS_2003_photo_02.jpg

cvman

Nieuw lid
Heb pas een octavia 1 20v 1.8 turbo laurin & klement,speciale uitvoering met xenon lampen. en volledig leren inter.met stoelverw.+elektisch verstelb.
Waarschijnlijk alleen in deze uitvoerin met xenon lampen.

Antera

Donateur
RS heeft het als optie gehad en de foto zoals hier staat zijn inderdaad de xenon koplampen. Ik houd me adresje nog even warm Als de prijs me aan staat laat ik deze volgende week alvast komen :super:

Axel

Lid
Ben benieuwd wat er dan allemaal aangepast moet worden. Neem aan dat het niet alleen ff de koplampunit vervangen is... Neem aan dat de kosten ook behoorlijk hoog liggen om dit te doen?

Antera

Donateur
Koplampen zijn gewoon te plaatsen met een verloopstekker. Alleen de automatiische hoogteregeling die werkt dan niet en natuurlijk zitten er ook geen sproeiers op. Deze zijn voor het bouwjaar ook niet verplicht dus ook geen problemen met de apk of andere regels.

Dus een simpele conversie:super:

Axel

Lid
Interessant, ben benieuwd wat het kost. Goedkoopste die ik kan vinden zijn 200 euro per unit dus 400 totaal.

guitar_billy

Senior Member
of een Octavia xenon heeft is redelijk makkelijk te herkennen aan de ronde projector lens dimlichten.

- bij de O1 zijn de buitenste ronde lampen geen xenon, dat zijn de mistlampen.
- de middelste zijn de dimlichten, in het voorbeeld van de geplaatste mooie gele RS zijn deze dus xenon.
- de binnenste lampen zijn van het grootlicht.

Antera

Donateur
Het probleem is met de originele H4 pitten je lichtbeeld slecht zal worden als je er een setje H4 (bi) xenon in zit. Dit is apk afkeur en ook is er een kans dat oom agent je een mooie bedrag voorschoteld om te betalen. daarom is het voor mij geen optie meer om daar H4 xenon in te plaatsen. Heb hier jaren met me golfje mee rond gereden maar wil toch zoals het origineel is

henkie

Nieuw lid
Ik heb in 2007 een O1 Demarrage gekocht. Bij deze was Xenon een optie. Ik heb deze optie genomen. Meerprijs in 2007 995 euro. De koplamp-unit heeft van buiten naar binnen twee lensen: de buitenste lens is voor het mistlicht; de binnenste is de lens voor xenon; de derde lamp is het stadslicht/grootlicht( is niet ondergebracht bij xenon maar gaat meebranden met xenon als je het grootlicht inschakelt). De koplamp met xenon is dus relatief makkelijk te herkennen. Misschien kun je een oude folder van een O1 Rs scoren: daarin kun je lezen of xenon een optie was destijds of standaard. Wellicht heeft de dealer info.

Bekijk bijlage 12590

Antera

Donateur
Ik ben er al achter dat het inderdaad een optie is. Heb ondertussen al een originele Xenon koplampenset incl verloopstekkers en lampen en ballasten enz bemachtigd van een paar maanden oud tegen een leukere prijs dan de prijs van superskoda. deze zijn alvast in de pocket. Mocht de RS het niet hebben die het uit eindelijk word is de ombouw snel gemaakt.

Vdub

Actief lid
Het probleem is met de originele H4 pitten je lichtbeeld slecht zal worden als je er een setje H4 (bi) xenon in zit. Dit is apk afkeur en ook is er een kans dat oom agent je een mooie bedrag voorschoteld om te betalen. daarom is het voor mij geen optie meer om daar H4 xenon in te plaatsen. Heb hier jaren met me golfje mee rond gereden maar wil toch zoals het origineel is

De onze is voor een maand terug ofzo gewoon goedgekeurd voor de APK met H4 Bi aftermarket. Ik ben wel op zoek naar een setje org. xenon.

Bovenaan Onderaan