Octavia 2.0 TDI (logs + grafieken)

Octavia_II

Actief lid
Heren (en dames),

ik heb 2 logs gemaakt van een aantal sensoren/gegevens van mijn auto tijdens het rijden (ongeveer hetzelfde traject).
Er hier zijn toch een aantal interessante/leuke zaken uit te halen.

Bijvoorbeeld:
(Zie grafiek November 2006)
Bij +/- 7° buitentemperatuur duur het :
13 minuten voordat het koelwater warm is (ongeveer 90 graden).
20 minuten voordat het olie warm is (ongeveer 90 graden).

(Zie grafiek Mei 2009)
Bij +/- 20° buitentemperatuur duur het :
10 minuten voordat het koelwater warm is (ongeveer 90 graden).
15 minuten voordat het olie warm is (ongeveer 90 graden).

Of:
(Zie grafiek November 2006)
Na kortstondig ff iets meer gas te geven (indirect via de gele lijn te concluderen) de inlaatlucht temperatuur (voor de turbo) ook warmer wordt.
(opwarming door stralings hitte?)

Of:
(Zie grafiek Mei 2009)
Dat ondanks dat je denkt het gaspedaal redelijk constant te houden dit toch best wel veel varieert.
(donker groene lijn, waarbij 1000 op linkse y-as overeenkomt met 100% gaspedaal stand)

Veel plezier ermee.

skodaforum\skoda_log_1.jpg


skodaforum\skoda_log_2.jpg


Met vriendelijke groet,

Charlie
 

Daan75

Lid
Heren (en dames),

ik heb 2 logs gemaakt van een aantal sensoren/gegevens van mijn auto tijdens het rijden (ongeveer hetzelfde traject).
Er hier zijn toch een aantal interessante/leuke zaken uit te halen.

Bijvoorbeeld:
(Zie grafiek November 2006)
Bij +/- 7° buitentemperatuur duur het :
13 minuten voordat het koelwater warm is (ongeveer 90 graden).
20 minuten voordat het olie warm is (ongeveer 90 graden).

(Zie grafiek Mei 2009)
Bij +/- 20° buitentemperatuur duur het :
10 minuten voordat het koelwater warm is (ongeveer 90 graden).
15 minuten voordat het olie warm is (ongeveer 90 graden).

Of:
(Zie grafiek November 2006)
Na kortstondig ff iets meer gas te geven (indirect via de gele lijn te concluderen) de inlaatlucht temperatuur (voor de turbo) ook warmer wordt.
(opwarming door stralings hitte?)

Of:
(Zie grafiek Mei 2009)
Dat ondanks dat je denkt het gaspedaal redelijk constant te houden dit toch best wel veel varieert.
(donker groene lijn, waarbij 1000 op linkse y-as overeenkomt met 100% gaspedaal stand)

Veel plezier ermee.

skodaforum\skoda_log_1.jpg


skodaforum\skoda_log_2.jpg


Met vriendelijke groet,

Charlie
interessante cijfers. Heb je het via vagcom gedaan?
 

MarcoO2

Forumguru
Dat ondanks dat je denkt het gaspedaal redelijk constant te houden dit toch best wel veel varieert. (donker groene lijn, waarbij 1000 op linkse y-as overeenkomt met 100% gaspedaal stand)

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit eruit zou zien als je de auto op hetzelfde traject op de cczou hebben staan.
 

Octavia_II

Actief lid
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit eruit zou zien als je de auto op hetzelfde traject op de cczou hebben staan.

En toch weet ik zeker dat ik stukjes op de cc heb gereden.......:crazy:

Maar goed, als het eens wat rustiger is (misschien volgende week woensdag, want dan moet ik laat werken) zal ik een log maken met zoveel mogelijk km's op de cc......

Groet,

Charlie
 

andrehj

Forumguru
Heren (en dames),

ik heb 2 logs gemaakt van een aantal sensoren/gegevens van mijn auto tijdens het rijden (ongeveer hetzelfde traject).
Er hier zijn toch een aantal interessante/leuke zaken uit te halen.

Hoi Octavia_II,

Het klinkt erg interessant en het zal ook best wel aan mij liggen, maar ik zie geen grafieken...:icon_smile_question
 
Bovenaan Onderaan