Octavia 2 1.9 TDI uitgelezen met VCDS

Beste Leden,

Ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe kabel met VCDS en heb een aantal logs gemaakt van kanaal 03, 08 en 11. één van de logs heb ik omgezet naar een excel bestand en daarna een aantal grafieken gemaakt.

Wat ik zo zie is dat er denk ik niet zoveel aan de hand is met de auto. (alleen bij 2e versnelling, bij eerst een constante snelheid en daarna iets het gas aantikken om te versnellen, houdt de auto heeel even in. dit met een koude of warme motor hetzelfde. Alleen niet altijd. Heeft misschien nog met de luchtvochtigheid te maken?)

Bij kanaal 03 wordt er gesproken over EGR specified i.p.v. MAF
Weet iemand waar ik dit kan veranderen in VCDS?

De auto heeft nu 275.520 km gelopen en de EGR is al een keer vervangen door de vorige eigenaar..

Kunnen / willen de echte knappe koppen hier nog even naar kijken of ze nog iets eigenaardigs zien.

Groeten Jakie Jake

grafiek kanaal 03 - LMM.png

grafiek kanaal 08 - inspuiting.png
grafiek kanaal 11 - turbodruk.png
 

andrehj

Forumguru
Wat is je probleem dan? Uit de titel + de eerste alinea van je post maak ik (en ik denk velen met mij) op dat je een VCDS kabel hebt gekocht en een aantal kanalen hebt gelogd. De reden vertel je er niet bij.
 
Op zich is er (nog) geen probleem, de auto loopt alleen een beetje rauw en misschien is er uit de kanalen welke ik gelogd heb meer info te halen. Aangezien ik geen ervaring heb met het interpeteren van de logs had ik gehoopt dat iemand op het forum met meer kennis van vcds de logs kon beoordelen.
 

andrehj

Forumguru
Ehm, dus je verwacht dat iemand hier zonder dat je een klacht vermeldt aan de hand van VCDS logs van zomaar een paar kanalen een analyse gaat doen? :sterretjes: Hoe groot acht je zelf de kans dat dat wat oplevert?
 

martijn v o

Forumguru
Hier komt ie dan.
Druk geleverd blijft achter bij druk gevraagd vanaf 2200 toeren.
Dus op zoek naar de scheur in de slang. Dit omdat de flow ook wat minder is.
Indien geen scheur dan is inderdaad de EGR een verdachte. Uitproberen om deze af te blinden en kijken of het dan beter is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
nou inderdaad zat ik er net ook aan te denken. wegens geboorte van mijn dochter weinig tijd gehad om te kijken naar de eventuele scheur in de slang. Later zat ik nog wel te kijken naar de turbodruk en vond het vreemd dat de druk op hoge toeren weer oploopt. Met een scheur in de slang zou dat dacht ik wel vreemd zijn.

Heb in ieder geval een tuner gevraagd om de egr klep weg te schrijven en te kijken of dat werkt. (zat er al sterk aan te denken ).

Wordt nog vervolgd.
 

chris01

Senior Member
je zou eens contact op kunnen nemen met VVT in marum . is voor jou ook niet eens zo ver weg.
egr weg schrijven en een tuning , dan heb je een heel andere auto terug.
ze kijken ook meteen naar alle waardes van turbodruk tot ...
 
Bovenaan Onderaan