Octavia 2 originele rolgordijn achter?

yup

Lid
Hoi allemaal, heeft iemand een idee of je bij de dealer een originele rolgordijn kan krijgen, ook als je auto die origineel niet heeft gehad? (dus past het zomaar ?).

Ik heb een O2 2.0 TDI Elegance van 2005, 5 deurs sedan/hatch.

En hoeveel kost dit?

Sonniboy dingen ken ik, misschien is origineel goedkoper (is vaker wel zo).

Steve

Senior Member
Hou er wel rekening mee dat je voor het achterscherm van een O2 HB je een rol scherm krijgt.
Dealer verzekerde mij van niet destijds maar de praktijk bleek toch anders.

yup

Lid
Heee heel erg bedankt hier heb ik 100% zeker wat aan jongens :) ik ga dit zeker halen prijs valt me 100% mee.

MAAR de grote hamvraag is: het is een rolgordijn, maar past het ding ook origineel in een wagen die GEEN rolgordijn heeft gehad? Ik zie nergens bevestigingspunten etc ?

En SV ik wil juist een rolgordijn, want soms wil ik hem wel open hebben (in de nacht bijv. in de stad, want het ding heeft bijna geen overzicht naar achter en z oeen rolgordijn zal niet veel meehelpen :) )

Steve

Senior Member
Ah ja inderdaad.
Ik heb ook een rolgordijn maar de vrouw heeft hem even mee.

Ik zal straks even een foto schieten hoe een en ander bevestigd zit.

yup

Lid
Ah ja inderdaad.
Ik heb ook een rolgordijn maar de vrouw heeft hem even mee.

Ik zal straks even een foto schieten hoe een en ander bevestigd zit.

Graag :)

Ik heb trouwens gebeld met de Skoda dealer:

Ding kost 61 euro zoals op de site idd, en je kan het ding zo op je hoedenplank pleuren: enige wat je moet doen is 2 kleine schroefjes in je hoedenplank gooien.

Maar ik ben benieuwd hoe het bevestigd word aan de bovenkant? (ik neem aan om het ding dicht te doen dat je van beneden naar boven moet trekken en dan boven aan iets moet klemmen/vastzetten?)

yup

Lid
Graag :)

Ik heb trouwens gebeld met de Skoda dealer:

Ding kost 61 euro zoals op de site idd, en je kan het ding zo op je hoedenplank pleuren: enige wat je moet doen is 2 kleine schroefjes in je hoedenplank gooien.

Maar ik ben benieuwd hoe het bevestigd word aan de bovenkant? (ik neem aan om het ding dicht te doen dat je van beneden naar boven moet trekken en dan boven aan iets moet klemmen/vastzetten?)

Iemand een idee? SV?

Steve

Senior Member
Aw sorry was het helemaal vergeten.

Heb nu net gelijk even gekeken en het zijn 2 kunstof haakjes die erin gedraaid zijn.
Het zit ook vrij los dus volgens mij draai je die er zo in.
Ze zijn ongeveer 1cm breed en 1cm hoog van dik kunstof.

Kon net even snel geen foto maken maar dan heb je een idee.

yup

Lid
Aw sorry was het helemaal vergeten.

Heb nu net gelijk even gekeken en het zijn 2 kunstof haakjes die erin gedraaid zijn.
Het zit ook vrij los dus volgens mij draai je die er zo in.
Ze zijn ongeveer 1cm breed en 1cm hoog van dik kunstof.

Kon net even snel geen foto maken maar dan heb je een idee.

Hoe bedoel je met dat het vrij los zit?

Bedoel je nou dat die 2 kunstofhaakjes in de hoedenplank geschroefd word of zitten die kunstofhaakjes ergens anders (in de dakhemel??)

Wat ik graag wil weten waar moet je de rolgordijn aan vastzetten als je het ding uitrold? Is het aan die 2 kunstofhaakjes? Moet je die zelf erin zetten? Waar zitten ze precies vast?

Steve

Senior Member
Die kunstof haakjes zitten vast in het kunstof bij de dakhemel.
De rol zelf zit ook vast met 2 schroefjes in de hoedenplank.

Als je het uitrolt hang je als het ware het gordijn op aan die 2 haakjes bovenin achter je hemel in het kunstof gedeelte.

Had toch nog een foto op mijn pc staan.
Hoop dat het nu duidelijk is :tongue:

Bijlagen

• gordijn.jpg
    gordijn.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 87
Dit weekend met Dreverhaven junior naar de Apenheul geweest. Dreverhaven junior houdt niet van zon in zijn gezicht en zet het dan op een brullen :407:. Aangezien dat de feestvreugde niet vergroot en fam. Dreverhaven in de zomer naar Italie gaat rijden, heeft Dreverhaven wel belangstelling voor die verduisteringsgordijnen. Echter in deze tijden van recessie vraagt Dreverhaven zich af: "De prijs van de verduisteringsgordijnen voor de portieren, is dat per stuk of per setje?".

Weet een van jullie dit misschien?

Gr

In de achterportieren van de Octo2 zijn geen rolgordijnen te plaatsen.
Wel kun je verduisteringsgordijnen plaatsen (orgineel Skoda)
Voor je protieren de KCD 609 004 kosten € 109,- incl. BTW
Voor je achterklep de DEA 610 001 kosten € 61,- incl. BTW

Zie ook de website:

http://www.skoda-auto.nl/home/servi...eur/0,17895,18523_D0Lnl,00.html?model=Octavia

Falcon

Donateur
Wij hebben gewoon 2 van die zwarte dingen met zo'n zuignapje in het midden. Werkt prima.

Ik moet zeggen dat Privacy Glass ook wel iets verduisterd en de kleine jongen vindt het ook erg leuk om naar buiten te kijken.

Maarten

Forumguru
Apenheul. Daar liepen wij eerste Paasdag ook rond. Jij ook? Dan hebben we elkaar of elkaars auto misschien wel gezien...wat een drukte!

yup

Lid
Dit weekend met Dreverhaven junior naar de Apenheul geweest. Dreverhaven junior houdt niet van zon in zijn gezicht en zet het dan op een brullen :407:. Aangezien dat de feestvreugde niet vergroot en fam. Dreverhaven in de zomer naar Italie gaat rijden, heeft Dreverhaven wel belangstelling voor die verduisteringsgordijnen. Echter in deze tijden van recessie vraagt Dreverhaven zich af: "De prijs van de verduisteringsgordijnen voor de portieren, is dat per stuk of per setje?".

Weet een van jullie dit misschien?

Gr

Heey beste SV bedankt ik ben naar Skoda geweest vandaag en een van de werknemers had toevallig een zwarte! Octavia 2 met die gordijnen derin en ik kon het uitgebreid effe bekijken:

Ik heb ook gezien dat er twee haakjes zijn, en het ziet er echt heel strak uit op een zwarte Octy.

Die zijruit dingen kosten per set 109 euro, dus niet per stuk! Vandaag nog nagevraagd geloof me die dingen zijn het echt waard want het zeit er echt ongelofelijk strak uit. En geloof me die zuignap dingen zien er niet uit, deze dingen zien er echt tof uit. Als je een kind hebt die niet echt gek is op de zon DOEN!

Ik heb alleen de zonnerollo voor de achterruit besteld omdat ik zelf geen kinderen heb en er zit bijna nooit iemand achter, vind ik zonde en als ik het toch wil kan ik zo naar de dealer hoppen. Komt donderdag ik kan niet wachten :tongue:

:ot:Fam. Dreverhaven was er tweede paasdag. Was niet verschrikkelijk druk, het is een ruim park. Wel jammer dat je niet meer met de buggy langs de doodshoofdaapjes mag ("vroeger" mocht dat wel en zat de buggy dus vol met aapjes :24:)

Gelijk maar een seizoensabonnement genomen, fam Dreverhaven let op de kleintjes.

Apenheul. Daar liepen wij eerste Paasdag ook rond. Jij ook? Dan hebben we elkaar of elkaars auto misschien wel gezien...wat een drukte!

TL@

Forumguru
Ik had ook van die Sonniboys en een rolscherm in mijn vorige HB. Ziet er strak uit, was er heel tevreden van.

In mijn break nu, heb ik de boel gewoon laat verduisteren met 85%. Ziet er nog beter uit, zeker op een zwarte. Dit laat ik op de volgende ook gewoon terug doen.
Op een break kostte dat ronde de 300€, Sonniboys helemaal rond was ook zo duur.

yup

Lid
Nu heb ik een probleem, om de bovenste bevestiging klipjes/klemmen te plaatsen moet de afdekking van het bovenpaneel van de achterklep eruit...

(carrosserie en montagewerken - reparatiegroep 70)

Heeft iemand een programma van Skoda waar ie mij dat kan uitleggen? Desnoods met screenshots? Want zo kom ik niet verder. Boren etc. allemaal geen probleem, maar hoe moet dat bovenpaneel van de achterklep eruit ??

yup

Lid
Holy...

Het is echt een enorme karwei om dat ding netjes in de wagen te installeren.

Het rolgordijn zelf is niet zo een klus:

Pak de hoedenplank eruit, je moet de rolgordijn op de NIET kantelende gedeelte zetten. Maten etc. staan allemaal in het boekje. 2 gaatjes boren (tip: je kan het ook met een dikke schroef doen) hoedenplank op zijn plek zetten dmv 2 moeren + 2 bouten. Als het vast zit is dat gedeelte klaar.

Nu komt het echte gedeelte: de 2 houders die de gordijn vasthouden.

Je moet de bovenpaneel van de achterbak helemaal eruit halen. Dat doe je zo:

Als eerst die 2 uitsteeksels waar je je hoedenplank aan hangt zijn moeren, gewoon losdraaien die dingen en ze floepen er zo uit. Daarna:

Je moet met een torx de torxbout bij de trekkabel eerst loshalen. Je moet daarna de bovenste gedeelte van de onderpaneel van zijn plek loshalen. Dit doe je door voorzichtig, maar met kracht aan de bovenkant te trekken (dus bij de ruitenwissermotor) je zal een paar klikken horen alsof iets losschiet. De bovenste gedeelte is genoeg haal niks anders eraf.

Daarna zie je rechts en links 2 schroeven van de bovenpaneel. Haal die eraf. De rest is gewoon klikwerk. Rechts en links beide kanten een klikje die je eraf moet trekken. Bij de bovenkant van het paneel zijn er totaal 4, je moet gewoon voorzichtig maar hard eraan trekken.

Als het ding eraf is, moet je die 2 sjablonen die in je handleiding zitten op de aangegeven plaats plakken (sjablonen moet je uitknippen van je handleiding). Op die sjablonen zitten aan beide kanten 2 kruisjes: beide moet je doorboren (4mm doorsnede). Daarna schroef je die beide haakjes vast. Je moet wel oppassen want links rechts is niet hetzelfde, effe naar de vorm kijken dus.

Als dat klaar is komt nu nog een hels karwei: alles terugzetten. Ik zal het kort houden: je moet ervoor zorgen dat de klemmen op de juiste plaats vallen. Oh ja er zit een inkeping bij de remlicht en je moet die plastic plaat daarin stoppen, dit maakt het nog moeilijker om die klemmen juist erin te krijgen. Je moet hiermee goed te werk gaan want het LIJKT alsof het onderdeel op zijn plek zit, maar als je goed eraan voelt dan zie je er speling op en mag je alles weer deraf halen. Klemmen van zijkant derop zetten, 2 schroefjes derop en je bent klaar met de bovenste paneel. Nu komt de onderste nog :icon_smile_dead:

Je moet gewoon ervoor zorgen dat de klemmen op hun plek vallen, dit merk je vanzelf wel (speling op paneel). Als het mislukt alles deraf halen opnieuw proberen gewoon.

Wat ik echt raar vind, in de handleiding staat dat het rolgordijn niet in ongemonteerde staat mag doorverkocht worden aan de eindgebruiker?

Maar dus zo een gordijn zet je dus niet zo 1,2,3 inelkaar. Blijkbaar is dit echt bedoeld als onderdeel die door de dealer geinstalleerd word.

MarcoO2

Forumguru
Wat ik echt raar vind, in de handleiding staat dat het rolgordijn niet in ongemonteerde staat mag doorverkocht worden aan de eindgebruiker?

Maar dus zo een gordijn zet je dus niet zo 1,2,3 inelkaar. Blijkbaar is dit echt bedoeld als onderdeel die door de dealer geinstalleerd word.

Als ik het zo lees, is dat inderdaad de bedoeling... op de website van Skoda staan de gordijnen ook tussen de andere accessoires die veelal door de dealer geinstalleerd worden. Toch netjes dat je 't zelf uiteindelijk goed hebt gekregen!

na een kleine aanrijding vanmorgen heb ik voor de gene die interesse heeft in de portier set voor een hatchbak wel een set over nu.
ik krijg morgenochtend te horen of hij helemaal afgelopen is of dat hij gerepareerd kan worden.
is hij total dan kan de gene met interesse een pm sturen.

hij is nog te repareren dus sorry voor de reply hierbij trek ik ze weer terug tot einde lease in januari.

Bovenaan Onderaan