Octavia 2 scout verhogen

hallo

ik heb een octavia 2 scout uit 2008.
ik wil deze auto gaan verhogen.
heb op internet gezocht maar daar vind je niks over het verhogen van deze auto's.
ik wil graag langere schokbrekers monteren en andere veren.

groeten sander eigenraam

Cordoba

Forumguru
Om te verhogen heb je vooral andere veren nodig: die bepalen de rijhoogte. De schokbrekers bepalen in combinatie met de veren het verwerken van hobbels en hoe de auto omgaat met veranderende belasting (hoe ver de auto bijv. in de veren duikt bij hard remmen, of hoever hij over gaat hangen in een snel genomen bocht).

Wat is de reden van het willen verhogen, en aan hoeveel verhogen denk je? (of je een auto 1 cm of 10 cm verhoogt is echt een wereld van verschil)

ik wil heb graag 5cm of meer verhogen.
en ik de schokbrekers wil ik vervangen omdat met uitveren slaat die snel tegen zijn eind aanslag aan voor.

Cordoba

Forumguru
5 cm is wel veel, ook met het oog op de stabiliteit: het wordt als het ware een beetje steltlopen.

Edit: als het enige probleem is dat ie de endstops raakt, kun je ook kiezen voor een stuggere veer, of een 'zwaardere' demper.

ik gebruik het ook voor offroad.
rij er woon werk verkeer mee maar rij ook geregeld offroad.
en de schokbrekers zijn gewoon nog goed (lekken niet en dempen goed).
het is alleen dat ik het idee heb dat een scout de zelfde dempers heeft als een standaard octavia maar alleen dan met andere veren.
als ik wat harder een drempel op rij dan voel je dat die aan het einde zit.

Peter: waar had jij je verhoging vandaan?
en wat kost het ongeveer?

Bovenaan Onderaan