Octavia 2 xenon gaat niet meer aan

Lineasol

Actief lid
Na het vervangen van mijn accu in mijn octavia 2 uit 2007 gaat bij het openen van de deur de xenon niet meer aan. De xenon werkt wel maar springt niet aan bij het bedienen van de cv op afstand.
Weet iemand van jullie waar dit aan ligt?

Rallye

Forumguru
Je kunt dit vinden bij de instellingen van het licht: CH/LH of coming home/leaving home.

Lineasol

Actief lid
Het gekke is dat de coming home en leaving home allebei aanstaan.. Ik heb ze allebei ook even voor de gein op 20 seconden ingesteld maar willen het alsnog niet doen. Ook doet dan het coming home light onder de zijspiegels het niet. Het is niet echt iets ergs maar stoort me wel een beetje. Dat xenon vind ik zo mooi :dankje:

Zwapp

Forumguru
Dan vermoed ik toch iets met je lichtsensor...
Misschien dat je nog een keer de accu los moet nemen, niet geschoten is altijd mis zeg maar...

Lineasol

Actief lid
Hij doet het nu weer. Wat raar is dus, ik heb het licht paar keer aangezet, want hij sprong niet aan op de auto stand, maar bij het terugdraaien naar auto stand ging het licht weer niet uit. In ieder geval hij doet het nu dank voor het meedenken!

P.s. Offtopic ik zit altijd op dit forum via safari, hoe post ik dan foto's?

Zwapp

Forumguru
Dan zit het hem in de schakelaar, hou dat maar in gedachte als je weer problemen hebt...

Lineasol

Actief lid
Dan zit het hem in de schakelaar, hou dat maar in gedachte als je weer problemen hebt...

Ik ben totaal niet technisch maar ik denk dat dat het niet is. De ramen sloten niet via de cv op afstand, noch gingen ze open. Ik heb toen ook meteen geprobeerd om de ramen handmatig open te maken door de sleutel vast te houden maar dit deed het ook niet. Gelukkig doet alles het nu dus hopen dat het nu goed blijft.

BertjeB

Senior Member
IK heb dit ook wel eens, volgens mij ligt dat aan het feit dat de koplampen niet aangaan als de lichtsensor vind dat het licht genoeg is.
Heb mijn theorie nog nooit geprobeerd te staven.......

Rallye

Forumguru
En voor dat je de accu vervangen had gingen de lichten wel aan als het licht was? Dat lijkt me vreemd: CH/LH loopt altijd over de lichtsensor, hoewel ik moet toegeven dat het gedrag van de CH/LH niet erg voorspelbaar is....

Bovenaan Onderaan