Octavia 2005 tikkend geluid recht onder dashboard

Hoi.

Ik heb sinds kort een Skoda Octavia van bouwjaar 2005.
Sinds een paar dagen hoor ik recht onder de dashboard een tikkend geluid, kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn, en wat er aan te doen is.

Graag zie ik de reactie's tegemoet.
Groet,
Ben

Joske

Forumguru
dat is wel nogal summier hoor... best nog wat meer details geven, welke motor, hoeveel km op de teller, kan je het geluid meer duiden/plaatsen, gaat het mee in toerental, gaat het na een tijdje weg? (motor warm, koud), etc...

ook appreciëren we het wel als nieuwe leden zich voorstellen in het meet- en greet gedeelte van ons forum :)

============> www.skodaforum.nl/forum/forums/meet-greet.33/

bij voorbaat dank en alvast welkom!

we hebben een beetje naar het geluid geluisterd en dingen uit geprobeerd beide kanten koelt goed en verwarmd ook goed. hij tikt het hardst met een koude motor dan horen we het geluid het meest

Wijnand850

Forumguru
Klinkt inderdaad als de stelmotoren van de Climate Control. Die lopen weleens tegen de uiterste stelstand aan en dan krijg je zo'n geluid. Doen ze vooral als de auto koud is. Bij de mijne hebben ze de software daarvoor een keer geupdated en sindsdien hoor ik het vrijwel nooit meer.

Turbo Turbo, het is geen geratel. Het is getik, dacht dat er een tijdbom in de auto was geplaatst (lol)
indien goed weer bouw ik as vrijdag mijn parrot mki9200 in mijn auto, haal ook mijn handschoenen kastje er uit i.v.m weg werken kabels.
Misschien kan ik het geluid dan beter in kaart brengen?

Kom ik er niet uit, dan even langs de dealer, misschien helpt het wat Wijnand850 heeft medegedeeld.

Wijnand850

Forumguru
Het geluid van de stelmotoren is ook een tikkend geluid. Ik dacht eerst dat er klopgeesten onder het dashboard zaten :D.

turboturbo

Forumguru
Het ging me niet helemaal om het geratel of hoe het geluid precies klinkt, maar om de mogelijke verdenking dat die (plastic?) tandwielen dol draaien.... Dat lijkt me niet zo goed voor die onderdeeltjes.

Bovenaan Onderaan