Octavia 2011 1.6TDI vakantieprobleem

Goedemiddag. Vanuit ons hotel wil ik graag om hulp vragen. Vanmorgen op de Franse snelweg deed onze Skoda Octavia ineens raar. Ik verloor power, en het lampje (oranje) van start/stop systeem ging branden. Daarna een waarschuwing op het dashboard over het start/stop dat die een storing heeft. Gelukkig kon ik net nog een afslag nemen. Ik kon niet meer harder dan 30km/h. Totaal geen kracht meer. Heuvelop ging ik nog 15km/h. Auto schokte ook flink. Even later ging ook het spiraaltje branden op het dashboard (motormanagment geloof ik) Na de wegenwacht gecontacteerd te hebben ben ik afgesleept naar een garage waar ze me niet verder konden helpen. ANWB gaf aan dat er waarschijnlijk met de injectoren een probleem is. Nu zijn ze op zoek naar een garage die tijd en kennis heeft. Wat zou dit volgens jullie kunnen zijn? EGR klep dacht ik zelf aan, maar misschien zit ik er wel naast.

Joske

Forumguru
Is de auto uitgelezen geweest op foutcodes? (ik zou denken van wel) Uitlezen door een VAG-specifiek tool geniet wel de voorkeur om ALLE foutcodes naar voren te halen.

Wel balen dat dit op vakantie gebeurd is natuurlijk... Was je de auto flink aan het belasten toen het gebeurde? (sleurhut, volgas, ...)

Je auto is trouwens in "noodloop" gegaan, dit om de motor en zijn componenten (poging tot) te beschermen tegen verdere schade.

De auto werd wel redelijk belast inderdaad. We reden met aanhanger en 130km/h. De noodloop had ik zelf ook al aangedacht. De auto is geen eens van de afsleper afgeweest, dus niet uitgelezen zo ver ik weet. Was ook een Peugeot garage.

ertromp

Forumguru
Dat is balen zoiets
Ze moeten er eerst eens een OBD lezer aan hangen dat had die Peugeot garage ook kunnen doen
Tja dit kan van alles zijn van injectoren tot EGR tot turbo of een slang die ergens afgesprongen is

Dat is balen zoiets
Ze moeten er eerst eens een OBD lezer aan hangen dat had die Peugeot garage ook kunnen doen
Tja dit kan van alles zijn van injectoren tot EGR tot turbo of een slang die ergens afgesprongen is

Helaas heeft hij dat niet gedaan. En aangezien wij geen Frans spreken en hij niets anders was communiceren ook erg lastig. Hopelijk valt het mee en kunnen we morgen weer verder.

De garage heeft een diagnose kunnen stellen en het is injector 4 die stuk is. Deze gaan ze nu vervangen en dan is die hopelijk dinsdag weer klaar.

Renkie

Forumguru
Is dit een Skoda / VAG garage? Men moet de injector volgens mij ook inleren. Duurde iets van 20-25 minuten. Als dat niet gedaan wordt trilt de auto of gaat het toerental stationair raar doen.

Bovenaan Onderaan