Octavia 2017 (facelift) vs Passat 2016

Hallo weet iemand of een Octavia 2017 (facelift) het zelfde onderstel heeft als een Passat van 2016?

Is de binnenruimte ook even groot (vooral ruimte achter bestuurders stoel)

CharlesTucker

Forumguru
Niet nagemeten, maar op gevoelsbasis van een flinke vakantie (4500km gereden met een gehuurde Passat). De ruimte voor de passagiers bij een Passat is groter, de dames (tieners) op de achterbank waren blij met dat ding die vakantie. De bagageruimte was echter een ander verhaal, op papier vergelijkbaar qua grootte, maar ik had meer moeite om de spullen erin te krijgen dan in de Octavia, kennelijk net iets minder efficient of zo dan de Octavia. Bij de Octavia lukt het meestal wel om het afdekrolscherm dicht te doen, bij de Passat heb ik het eruit gehaald en thuis gelaten. Verder wel iets comfortabeler, zo'n Passat, maar dat went snel.

Gbn

Actief lid
goedemorgen,
de superb heeft meer beenruimte bij de achterbank dan de passat. Heb een paar maanden geleden een collega met een Passat nog verbaasd zien kijken naar mijn achterbank en de beenruimte, dat had hij niet verwacht.

Gerard

Testedoene

Forumguru
Ik had een Passat en heb die ingeruild voor een Octavia. Alhoewel de Passat premium aanvoelt reed ik liever met de Octavia. Hij stuurt lichter, verbruikt minder, is euimer achterin en was op de koop toe veel goedkoper aan te kopen. Na jaren VW te rijden zijn we overgestapt en we hebben het ons niet beklaagd.
Maw: een moeilijke keuze die ook zal afhangen van de prijs die je moet geven. Is de Octa even duur als een Passat van een jaar ouder? Dan zou ik voor de Octa gaan.

ps: ik ben zelf 1,92m groot

Rallye

Forumguru
@Testedoene Grappig dat je zo de nadruk legt op dat lichte sturen. Voor mij is dat juist een nadeel van de meeste moderne auto’s. Zowel in onze Octavia als in onze Mini Roadster kies ik altijd voor de “zware” stand. Is zeer persoonlijk dus.

Bovenaan Onderaan