Octavia 3 Automatische Kofferklep "storing"

Dus zojuist even me ontbijt opgehaald bij de BP langs de snelweg, sta ik af te rekenen komt er een meneer naar me toe met de vraag of de Zwarte Octavia op de parkeerplaats van mij is...

Blijkt nu dat de kofferklep uit zichzelf geopend is , meneer gaf aan, "hij begon te piepen en ging open".

Iemand dit al eens meegemaakt? Ik was niet in de buurt van de auto en heb ook zeker niet de sleutel aangeraakt.
Ik maak me toch een beetje zorgen met alle nieuwe technieken etc toch storingsgevoelig?

nee in me jas... en 1000% niet aangeraakt.

je moet deze ook een 2 sec indrukken voordat die opend.

ertromp

Forumguru
Al vaker gezien: zit sleutel in broekzak of jaszak en door bukken o.i.d komt sleutel even klem te zitten en hop ramen openen, deuren openen etc.

Het slot van de Superb heeft zich ook wel eens geopend, terwijl sleutel nog in de zak zat. Volgens mij toch echt kwestie van druk op de sleutel terwijl je nog in het bereik bent. Ik berg sindsdien sleutel op als ik wat verder van de auto weg ben.

micky

Forumguru
het feit dat hij begon te piepen is ook al een teken dat het een druk van de sleutel is of het knopje op het dashboard is geweest

Canon-Eye

Forumguru
Is mij ook al twee maal overkomen, zonder nare gevolgen zoals een lege auto overigens.
Da's niet zo vreemd, want als het goed is zal de auto ook weer vanzelf op slot gaan als er niet binnen een beperkt aantal seconden na ontgrendeling met de ab een deur of de achterklep wordt geopend. Althans, mijn huidige en de 3 voorgaande Skoda's heeft/hadden deze beveiliging wel...

micky

Forumguru
Gaat hier idd niet over het van het slot doen van de auto, maar het "omhoog" laten gaan van de achterklep

NewO3

Forumguru
@Yuxel heeft nog getest via VCDS wat er gebeurd als je openen en sluiten via pulse activeert ipv (of naast) 2 seconden ingedrukt houden. Het idee is leuk, je kon met je AB de klep stukje voor stukje openen of sluiten. Maar leek niet echt zinvol en reageerde ook niet helemaal zoals verwacht. Kortom maar weer disabled. Sluiten met AB wel geactiveerd. Daar ging het om.

Vraag me trouwens wel af hoe lang die cylinders mee gaan. Mijn vrouw bediend de klep evengoed 9 van de 10 keer met de hand en duwt het gewoon open of dicht, vraag me af of dit altijd goed blijft gaan.

Laatst bewerkt:

skodaboy

Forumguru
maar een automatische achterklep opent of sluit toch niet zo soepel als een 'normale' achterklep.
heb het zelf ook al diverse malen meegemaakt bij verschillende wagens,omdat ik op voorhand niet weet of hij een automatische achterklep heeft..maar bij het openen voel ik dat wel meteen en laat hem dan als nog automatische open gaan..:jaja:

inmiddels heb ik voor mezelf een trucje om te 'testen' of het een automatische achterklep is of niet.
ik druk gewoon ff op de handgreep van het kofferdeksel om te zien wat er 'gebeurd' ;)

Laatst bewerkt:

NewO3

Forumguru
Je voelt inderdaad wel weerstand. Ik zal de instructies nogmaals overbrengen. Zou zonde zijn als het stuk gaat

micky

Forumguru
@Yuxel heeft nog getest via VCDS wat er gebeurd als je openen en sluiten via pulse activeert ipv (of naast) 2 seconden ingedrukt houden. Het idee is leuk, je kon met je AB de klep stukje voor stukje openen of sluiten. Maar leek niet echt zinvol en reageerde ook niet helemaal zoals verwacht. Kortom maar weer disabled. Sluiten met AB wel geactiveerd. Daar ging het om.

Vraag me trouwens wel af hoe lang die cylinders mee gaan. Mijn vrouw bediend de klep evengoed 9 van de 10 keer met de hand en duwt het gewoon open of dicht, vraag me af of dit altijd goed blijft gaan.

waarom doet ze dat dan? afleren lijkt me hier het beste.....

Joske

Forumguru
afleren lijkt me hier het beste.....
daar heb je verschillende methodes voor... :shutup:

SKY20100526023521DD.jpg

:deuk: :deuk: :deuk:

NewO3

Forumguru
Ok bedankt voor de tips.
Ben even aan het oefenen maar krijg de smaak te pakken geloof ik ;)

SuperBeeb

Forumguru
Is best kostbaar om te vervangen. De 'veren' zelf kosten al 300 ex BTW per stuk. met montage erbij dus iets van 750 euro. was bij mij gelukkig onder garantie/coulance...

Bovenaan Onderaan