Octavia 3 combi variabele bodem

malero

Nieuw lid
Weet iemand wat de variable bodem van de Octavia Combi gaat kosten?
Deze optie stond niet op de lijst toen ik de auto heb besteld (aflevering 25 juni) nu wil ik dit achteraf alsnog in de auto hebben maar de dealer weet nog geen prijs.
 

Jarsiv

Senior Member
Zit normaal in het bagagepakket en deze kost €320, weet niet wat het los kost. Wat ik wel weet is dat een thuiskomer €70 kost als je hem had meebesteld en achteraf €249
 

malero

Nieuw lid
Achteraf inbouwen is mogelijk dit staat inmiddels op de accesoirelijst van de dealer helaas nog zonder prijs ..........
(dit gebeurt dus als je een auto koopt vanaf een plaatje)

Zelf heb ik inmiddels zitten kijken naar een mogelijkheid dit zelf te realiseren ,middels een frame van mdf.
Dit is eenvoudig te maken en geeft een mooie vlakke vloer als de achterbank plat ligt ,de rubbermat of de onderste bedekking voor het reservewiel gebruiken en niemand die ziet dat er een tweede bodem zit de kosten zullen dan enkele tientje's zijn .
Maar het orgineel is en blijft gewoon mooier.
 

paulus474

Senior Member
?.. dit staat inmiddels op de accesoirelijst van de dealer helaas nog zonder prijs ..........
Heb je deze lijst toevallig ook digitaal?
Op de "folder" die ik ken staat deze optie niet. Een lijst heb ik niet gezien.
Staan op deze lijst nog andere interessante accessoires dat je weet, bijvoorbeeld 3-spaaks stuurwiel of dakspoiler voor de Combi of zo?
 

malero

Nieuw lid
Heb je deze lijst toevallig ook digitaal?
Op de "folder" die ik ken staat deze optie niet. Een lijst heb ik niet gezien.
Staan op deze lijst nog andere interessante accessoires dat je weet, bijvoorbeeld 3-spaaks stuurwiel of dakspoiler voor de Combi of zo?

Nee deze heb ik niet digitaal maar het betreft een accesoirelijst welke door de dealer achteraf kan worden besteld.
Denk bv aan een defect of schade geval.
Aangezien de auto net op de markt is zal dit enige tijd duren voordat dit te verkrijgen is.

Dus als iemand deze lijst met prijzen heeft deel het met ons!

Een 3 spaakstuurwiel kun je beter direct bestellen achteraf is uiteraard mogelijk maar de dealer zal dit bijna altijd afwijzen. Zelf heb ik dit laten doen bij een tuningsbedrijf voor mijn huidige Golf 6 variant daar is een multifunctioneel GTI stuur in geplaatst ''super gaaf'' maar hiervoor moest wel een canbus module vervangen worden en diende het stuur opnieuw te worden ingeleerd. deze kosten liggen uiteraard hoger dan wanneer je direct besteld (hierdoor heb ik het stuur dit keer maar direct mee besteld bovendien vindt ik het mooier dan een 4 spaaksmodel).
 

Thorgal

Forumguru
Een 3 spaakstuurwiel kun je beter direct bestellen achteraf is uiteraard mogelijk maar de dealer zal dit bijna altijd afwijzen. Zelf heb ik dit laten doen bij een tuningsbedrijf voor mijn huidige Golf 6 variant daar is een multifunctioneel GTI stuur in geplaatst ''super gaaf'' maar hiervoor moest wel een canbus module vervangen worden en diende het stuur opnieuw te worden ingeleerd. deze kosten liggen uiteraard hoger dan wanneer je direct besteld (hierdoor heb ik het stuur dit keer maar direct mee besteld bovendien vindt ik het mooier dan een 4 spaaksmodel).


Toen ik hoorde dat het 3 spaakstuurwiel niet standaard is heb ik gevraagd wat de kosten zijn om deze alsnog in te bouwen. Volgens de dealer toen (eind mei) moest ik rekenen op 700-800 euro omdat achteraf inbouwen veel duurder is. Om die reden toch maar het dynamic pakket, ondanks vertraging, besteld.
 

malero

Nieuw lid
http://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c/false-boot-floor-sides-for-octavia-combi-ii

hier een set gevonden weet niet of die geshttp://eshop.skoda-auto.com/webapp/wcs/stores/servlet/AjaxCatalogSearchView?storeId=10001&catalogId=10051&langId=-1&pageSize=12&beginIndex=0&searchSource=Q&sType=SimpleSearch&resultCatEntryType=2&showResultsPage=true&pageView=normal&searchTermScope=5&coSearchSkuEnabled=true&skuCaseSensitive=no&searchTerm=floorchikt is voor de nieuwe combi ........
 

malero

Nieuw lid
Toen ik hoorde dat het 3 spaakstuurwiel niet standaard is heb ik gevraagd wat de kosten zijn om deze alsnog in te bouwen. Volgens de dealer toen (eind mei) moest ik rekenen op 700-800 euro omdat achteraf inbouwen veel duurder is. Om die reden toch maar het dynamic pakket, ondanks vertraging, besteld.


Dit bedrag klinkt bekend maar een dealer wil dit achteraf niet inbouwen kost te veel tijd en hier moet ook weer garantie op worden gegeven. In theorie is het mogelijk dat wanneer de auto voor een service inspectie bij de dealer wordt gebracht deze aan de diagnosekast wordt gekoppeld om de auto te voorzien van de laatste software.
Met als gevolg dat hij het nieuwe stuur ziet als niet standaard en zal uitschakelen.
Ik heb dit tot op heden nooit gehad.
 

Thorgal

Forumguru
Het werd me ook afgeraden.
De redenen die jij aangeeft heeft hij niet expliciet genoemd maar zijn zeker wel te begrijpen.

Mbt de variabele bodem, deze is mij geadviseerd omdat ik iets zocht om te voorkomen dat de zaterdag boodschappen door de hele achterbak zouden liggen.
Eigenlijk zocht ik een rails zoals in mijn passat en in de SuberB zit, werkt voor mij in de praktijk prima.
Ben wel benieuwd naar je oplossing malero, lijkt me zeer creatief.
 
Bovenaan Onderaan