Hoi,
Ik heb sinds een week een octavia 3 greenline en ik moet zeggen dat ik nog wel even moet wennen (kom van een superb 2 1.8 TSI). Dat ik minder vermogen heb dat begrijp ik en hoort ook bij de door mij gemaakte keuze. Wat mij het meest opvalt is het volgende:
- toerental van de motor, bijv. Bij een bocht of rotonde in zijn 2 'bromt' de auto behoorlijk. Nu lees ik her en der wel dat hij bij lage toeren wat brommerig is maar ik vind het behoorlijk wennen en op sommige momenten zelfs vervelend. Hebben jullie deze ervaring ook? Het geldt bijv, ook voor 50 in zijn 4 en 80 in zijn 6. Maw de schakelindicator kun je het best negeren als zijnde advies.
- bonken wanneer je over een klinkerweg rijdt. Dit kwam ik in een andere post ook tegen maar is dit een 'producteigenschap'? Ik heb proef gereden in een 105 pk diesel en die had dit niet.
Bedankt,
Groeten,
Ik heb sinds een week een octavia 3 greenline en ik moet zeggen dat ik nog wel even moet wennen (kom van een superb 2 1.8 TSI). Dat ik minder vermogen heb dat begrijp ik en hoort ook bij de door mij gemaakte keuze. Wat mij het meest opvalt is het volgende:
- toerental van de motor, bijv. Bij een bocht of rotonde in zijn 2 'bromt' de auto behoorlijk. Nu lees ik her en der wel dat hij bij lage toeren wat brommerig is maar ik vind het behoorlijk wennen en op sommige momenten zelfs vervelend. Hebben jullie deze ervaring ook? Het geldt bijv, ook voor 50 in zijn 4 en 80 in zijn 6. Maw de schakelindicator kun je het best negeren als zijnde advies.
- bonken wanneer je over een klinkerweg rijdt. Dit kwam ik in een andere post ook tegen maar is dit een 'producteigenschap'? Ik heb proef gereden in een 105 pk diesel en die had dit niet.
Bedankt,
Groeten,