Octavia 3 (non facelift) velg waardes (Steken en ET-waardes)

marwin

Forumguru
Wie o Wie kan mij helpen met de maten van velgen voor een Octavia 3 Vrs.

Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik lees verschillende maten en waardes:

Als eerst de steek: Ik lees zowel 5x115 vs 5x114.3 en dat beide zouden kunnen, maar ik heb zo iets van maar wat wordt nu vanuit de fabriek geleverd (origineel).

Tentweede de ET-waardes, ook hier lees ik hele variatie aan ET-waardes bij de Octavia 3. Maar nu is hier ook mijn vraag wat zijn nu de ET-waardes waar binnen Skoda ze leveren en zit er een verschil tussen de gewone octavia en een VRS versie?

Alvast bedankt.

MaxN

Donateur
5x112 en ET51 is de standaard op elke O3 PFL volgens mij. meeste velgen zijn 7J breed. De breedte en de ET waarde kun je op diverse sites uitrekenen wat de mogelijkheden zijn. Of als je andere velgen wil voor een originele set kiezen.

Jee13

Forumguru
Fabrikant: Skoda
Type: Octavia VRS Extreme
Onderdeelnummer: 5E0601025BD
Naaf: 57.1
Steek: 5x112
Afmetingen: 7.5 J x 19
ET-waarde: 51

Cat. number: 5E0071498D8Z8
- original Skoda Auto,a.s. product
- great design ALARIS
- 5x112 pattern
- 7,5J x 18´ size
- ET51

Jee13

Forumguru
Orginele velg staat best wel wat naar binnen (hoge ET)
Ik vind het mooier als een wiel iets verder naar buiten staat.

Mijn huidige set is
AVUS Af18 GUNNER AUDI DEDICATED high performance - AVUS Af18 8.5x19 5X112 ET 48 57.1 Black Polished velg
op de achterzijde heb ik ook nog 5mm spacer gemonteerd

Er zijn behoorlijk wat combinaties mogelijk

Hier op het forum zijn genoeg mensen die weten wat wel en niet past, dus als je iets leuks gevonden hebt, post het dan gewoon en vraag om reactie of dit past.

marwin

Forumguru
Heb een setje LM-velgen merk Borbet met winterbanden (ca. 6 mm) Continental Winter Contact TS 850 met maat 225/45R17 gevonden

De velgen zijn van het merk Borbet, steek 5 X 112 met et-waarde 38.

Zal dit goed gaan?

marwin

Forumguru
Die komen dan 13 mm verder naar buiten, meet eens of je achter, en vooral vóór die ruimte hebt bij inveren en sturen.
Mmmm... Krijg altijd beetje kriebels met waardes die afwijken en buiten fabrieks opgavens vallen..

Misschien toch kijken naar setje orginele skoda Velgen..

Jee13

Forumguru
Die komen dan 13 mm verder naar buiten, meet eens of je achter, en vooral vóór die ruimte hebt bij inveren en sturen.

wat is de J maat van die velg (ofwel de breedte)
als dat ook 7,5 J is, dan komen velgen 13 mm verder naar buiten dan de OEM velgen met ET51

je kan achter met gemak 20 mm naar buiten en voor 15 mm
en lagerschade...... denk dat dat wel overdreven wordt.

ik ben 1J breder gaan rijden, dus komen mijn velgen 13mm naar buiten, et-verschil bij mij is 3mm, dus 15mm totaal naar buiten en 13mm naar binnen, tevens een spacer van 5 mm achter maakt 20mm

dit is optisch zoveel mooier

540.jpg

mijn winterset: OEM O2 RS-velgen, 18 inch 7,5 J, ET51
540.jpg

Bovenaan Onderaan