Octavia 3 rs stuur !! (vraag inmiddels beantwoord)

skodasuperb94

Forumguru
Wie Oooooo wie weet of een stuur uit een octavia 3 rs is in mijn superb 2013 gaat passen ???

MODEDIT: vraag is inmiddels beantwoord dus topic titel aangepast)

Laatst bewerkt door een moderator:

ertromp

Forumguru
Ik snap de topic titel niet. Heb je nu wel of niet een RS stuur uit een O3 nodig :D
Mechanisch gaat het passen echter bedieningen gaan niet of deels werken vanwege de verschillende stuurwielmodules in een O3 en S2
En natuurlijk moet je stuur compleet met airbag hebben

skodasuperb94

Forumguru
@ertromp ,

ik heb nu een mf stuur met alles erop, het stuur vd octavia heeft deze ook.
Zou het dan nog niet gaan werken, heb gelezen dat een stuur uit een SII fl zonder probleem in een SII pre-fl is gegaan.

Ik ga er even vanuit dat er in de aansturing vanuit het stuur weinig tot geen verschil zal zitten.

ertromp

Forumguru
@ertromp ,

ik heb nu een mf stuur met alles erop, het stuur vd octavia heeft deze ook.
Zou het dan nog niet gaan werken, heb gelezen dat een stuur uit een SII fl zonder probleem in een SII pre-fl is gegaan.

Ik ga er even vanuit dat er in de aansturing vanuit het stuur weinig tot geen verschil zal zitten.
Een pfl S2 stuur is zéker uit te wisselen met een FL S2 echter de O3 is betreffende techniek al weer een stap verder

Nou ik niet!

Heb daar ooit eens een nieuwe DSG pook besteld voor mijn O3. De chromen sierrand is bij mij (nog steeds) beschadigd. Ik kreeg vervolgens een verkeerde opgestuurd. Voor een S3 dacht ik. Dus mailtje gestuurd en ik moest hem terug sturen. Dus gedaan met DPD. Want DPD zit door heel de Europa dus kon ik mooi de zendng volgen. Uiteraard Signed-for verstuurd. Eenmaal daar in ontvangst genomen ben ik echt wéken bezig geweest om mn geld te krijgen. Niet meer reageren op emails, niet reageren op sms of whatsapp. Telefoon niet opnemen. Echt om gek van te worden. Uiteindelijk een klacht ingediend, via een oud collega die afkomstig is uit Tsjechië, bij een soort toezichthouder op Tsjechische webwinkels en daar een printscreen van gestuurd en toen kwam ie eindelijk eens in beweging en kreeg ik binnen een half uur een bevestiging dat ik mn geld terug kreeg.

Ik zou iig daar met paypal betalen; dat had ik dus niet gedaan..
Had skrill gebruikt om die ene euro te besparen.. Wat een ellende was dat zeg...

HarrieSkoda

Forumguru
Grappig! Dat stuur kwam ik vandaag ook op Facebook tegen.

Is dat een beetje een reëele prijs?

Even een topic-kaap vraag: in welk type Octavia is het sportstuur met afgevlakte onderkant geleverd? Ik ben deze een keer op schadeautos tegengekomen, maar helaas nooit een reactie op mogen ontvangen.

Jasper-RS

Forumguru
Grappig! Dat stuur kwam ik vandaag ook op Facebook tegen.

Is dat een beetje een reëele prijs?

Even een topic-kaap vraag: in welk type Octavia is het sportstuur met afgevlakte onderkant geleverd? Ik ben deze een keer op schadeautos tegengekomen, maar helaas nooit een reactie op mogen ontvangen.

Ik heb een afgevlakt stuur af fabriek op mijn Octavia met dynamic pakket

HarrieSkoda

Forumguru
Haha ja dat dacht ik wel. Maar is een RS stuur niet afgevlakt dan? Toch raar op het sportiefste model van de Octavia

Nee, het vRS stuur is gewoon rond. Met 3 pootjes naar het middenstuk toe, net als jouw afgevlakt stuur.

En het vRS stuur heeft rood stiksel, het afgevlakte stuur niet?

Jasper-RS

Forumguru
Nee, het vRS stuur is gewoon rond. Met 3 pootjes naar het middenstuk toe, net als jouw afgevlakt stuur.

En het vRS stuur heeft rood stiksel, het afgevlakte stuur niet?

Rood stiksel past niet bij de rest van mijn interieur. Mijn stuur is geperforeerd leer (behalve stukje bovenaan) en zwart stiksel

Rallye

Forumguru
Het stuur in mijn RS is wel afgevlakt. Sinds 2015 bij alle RS’en toch? Of alleen omdat ik een Challenge (speciale uitvoering) heb.

Bovenaan Onderaan