Octavia 3 vraag

Ik heb net 2 weken een Octavia 3 1.6 TDI 2ton gedraaid zelf nieuwe d.riem vervangen beurtje en apk. Hele fijne stille auto! Maar het enigste waar ik me aan stoor is een geluid vanuit de aandrijflijn met optrekken vanaf stilstand. Is er iemand die dat ook merkt? Mvg Marcel Mulder

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Arjann

Forumguru
Is het een piepend/jankend geluid op het moment dat de koppeling aangrijpt? Zo ja, dat zit hem in de voering van de koppeling. Mechanisch is er dan niks stuk, maar als je er vanaf wilt zal de koppeling vervangen moeten worden

Skodadriver87

Senior Member
Mijn versnellingsbak wordt volgende week vervangen. Hoorde toevallig gisteren een soortgelijk geluid. Zal dus niet verholpen zijn als de bak vervangen is?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Arjann

Forumguru
Geluiden zijn op een forum heel lastig te beoordelen @Skodadriver87 . Maar een bijgeluid met wegrijden word meestal veroorzaakt door de frictie van de koppelingsplaat

Is het een piepend/jankend geluid op het moment dat de koppeling aangrijpt? Zo ja, dat zit hem in de voering van de koppeling. Mechanisch is er dan niks stuk, maar als je er vanaf wilt zal de koppeling vervangen moeten worden
Zoiets had ik ook in gedachte. De auto heeft namelijk ook zeker 10 maand stil gestaan. Het geluid word wel iets minder.

Bovenaan Onderaan