Octavia 3

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Briskoda</font><hr />
The article says something like: The 2nd generation Octavia has been on sale less than 3 years but already the Skoda development centre in Cesane is working on a new generation. Then I think it says it looks like todays model might only be on sale for six years.

The sketches are done by professional Czech car designer Roman Fluxa working for studio "AutoDesign &amp; Styling" The sketches are probably based on some insider information, whilst the front of the car will incorporate elements of the new face like that found on the Roomster and the next Fabia, with a big chrome grille.

Oh, and it's expected 2010.

[/ QUOTE ]

Origineel artikel met schetsen (wel vet!): Auto-design.cz

Timothee

Actief lid
Dat ziet er wel heel bruut uit
smile.gif
Mij lijkt dat de uiteindelijke productieversie toch maar minimaal hierop gaat lijken.
De achterlichten lijken trouwen ook een beetje op die van een Aston Martin.

is zo wat het CLS-concept, maar ik vermoed dat er hier heeeeel weinig van in de uiteindelijke versie zal zitten.

Tallguy

Forumguru
Mee eens dat de uiteindelijke versie weinig op de schetsen zal lijken, maar ja...het zijn ook ideeën.

Als je kijkt hoe bijv VW dacht dat de Golf V eruit zaou komen te zien, blijkt maar weer eens te meer dat het uiteindelijke product toch redelijk op z'n voorganger zal lijken, al is het maar om het gevoel van een type upgrade te kunnen handhaven. Ik bedoel hiermee dat als type 3 van de Octavia er compleet anders uit gaat zien dan type 2, dat het eerder een nieuwe wagen wordt met een nieuwe naam.

Just my € 0,02

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LangeNeef</font><hr />

Een Octavia met Aston Martin looks...... 't kan verkeren.....
smile.gif

[/ QUOTE ]

Tsja..zo bestaat er ook een Fiat(je) met Maserati looks
smile.gif

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: AMBIO2</font><hr />

Volgens mij is't gewoon een BMW Z4

[/ QUOTE ]

Je moet onderin de pagina kijken...

Henny

Actief lid
Een beetje cls? Die vind ik altijd erg veel lijken op de Lancia Hyena. Dat was een mooie auto maar die cls, brrrr. Lelijk jatwerk. En een Z-4 zie daar helemaal niks van.
En jatwerk: de O1 neus (koplampen) was toch ook erg mooi gejat van de laatste mooie 3-serie BMW?
Hopelijk wordt de grille in ieder geval niet zoals men nu ook de Superb denkt te moeten doen: die dikke chromen strip boven en dan de andere drie van het rechthoek een stuk dunner. Staat een stuk lelijker dan de mooie grille van de O². Geluukig is die er nog net aan ontsnapt.

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

Beetje Leon achtig

[/ QUOTE ]

? Lijkt toch niet op een mini MPV?? Vind alles bij Seat er tegenwoordig veel te hoog uit komen te zien....

Ontwerp ziet er goed uit, maar ik denk dat het in iedre geval nog heel lang zal duren eer er een nieuwe Octi komt en dat men in ieder geval de klanten die nu voor een O2 kiezen door de ruimte, kwalitiet, luxe willen houden, dus dat het volgende model er groter, ruimer en luxer uit zal komen te zien in plaats van sneller, sportiever en lager....

Henny

Actief lid
Een Leon is niet zo mini MPV achtig hoor, juist stuk platter. mooie auto wat mij betreft.
Voor de rest lijkt me inderdaad ook dat wat je zegt over ruimer enz. Dat is toch al jaren de gebruikelijke weg.
ot.gif
De Matra Murena is toch indertijd nooit met een 3 liter motor verschenen, maar had als grootste motor toch die 2,2 ? Hoe is het verder met dat project? Enne plaats je ook foto's???

Matra_Murena

Actief lid
De Leon is natuurlijk geen MPV maar toch vind ik het model niet meer zo mooi als de vorige Leon. Vooral de het te lang doorlopende dak wat voor een hoge achterkant zorgt heeft hier denk ik mee te maken. Van voren ziet hij er wel strak uit moet ik zeggen.

ot.gif
Het klopt dat de Murena slechts met 2.2 motor is geleverd, dat is de mijne dus maar het kan altijd beter! Dus Alfa 164 V6 blok gaat erin. Huidige staat is dat het blok gereed is om over te plaatsen maar dat de wagen nog wat aanpassingen nodig heeft.

http://oscar.messageboard.nl/7101/viewtopic.php?t=341

v615072006009kwn3.jpg

matramurena015k5pj.jpg

Henny

Actief lid
De vorige Leon was inderdaad mooi hè? Leek wel een beetje erg op de Toyota Corolla nr zoveel en beetje als de Kadett (druppel), allemaal erg goed gekeken naar de Alfasud, die al in 1972 op de weg kwam! Prachtig Giugiaro-ontwerp en een heerlijke auto om te rijden.
Mooie Murena trouwens enne ... wat een klus zeg!

DJNeO

Actief lid
zo'n ontzettend super mooi 3 liter V6 blok van alfa en dan plak je er een plaatje van MATRA 3L V6 op????? das jammer
frown.gif

Matra_Murena

Actief lid
Ik ga toch zeker ook niet met een VW logo op mijn TDI motor rondrijden?
laugh.gif

Heb in het interieur als eerbetoon een frontplaat in de middenconsole van RVS laten maken met het Quadrofoglio logo ingefreesd.

Bovenaan Onderaan