Octavia 5e5 juiste vering/ split

Goedemiddag Heren,

Vering:
Een vraag over mijn huidige veren. Ik denk dat dit niet de originele veren zijn?

Bij de aankoop van de Octavia was deze verlaagd met Eibach veren. Deze hebben we er af gehaald voor dat we op vakantie gingen en sinds die tijd nog steeds. Maar gezien de ruimte tussen band en wielkast en als ik dan andere Octavia's zie dan zitten deze lager bij de grond.

Nu wil ik de veren halen van een sport Octavia alleen ben ik benieuwd of deze onder een ''standaard'' Octavia kunnen?
En waar deze te kopen?

Bumper splitter:
Voor de Octavia ben ik ook opzoek naar een extra splitter die aan de onderkant van de bumper gezet kan worden. Nu kan ik ze vinden voor de RS en het pré facelift model maar voor het facelift model niet?
Iemand hier ervaring mee?

Hieronder een voorbeeld van de splitter.

Bijlagen

• WhatsApp Image 2023-03-18 at 14.12.40.jpeg
    WhatsApp Image 2023-03-18 at 14.12.40.jpeg
    417 KB · Weergaven: 30

Tees

Donateur
Ehm...als je de Eibach veren eraf hebt gehaald, wat zit er nu dan onder? Zonder veren rijden is best spannend ;)

• Haha
Waarderingen: EdK
Bij de koop van de auto kregen we de ''originele'' veren mee naar huis, deze liggen er nu onder. Wat of welke het zijn geen idee dus.

Rallye

Forumguru
Is het niet logisch dat de auto hoger staat als je de verlagingsveren hebt vervangen door standaard veren? Waarom waren de Eibachs niet goed als je nu naar iets anders kijkt?

• Leuk
Waarderingen: Tees

hemi24

Forumguru
Wel handig om te weten welke type O3 je nu hebt, i.v.m. 2 verschillende soorten achteras-constructie.

Tees

Donateur
@Rallye stelde wel een relevante vraag, namelijk wat er mis was met de Eibachs? Ik zie namelijk niet in waarom je RS (neem aan dat je dan met sport bedoelt) veren zou gebruiken en geen Eibachs?

Rallye

Forumguru
Onafhankelijke vering. net gekeken
Misschien moet je even hier vermelden welke motor jouw Octavia heeft. Dan weten ze hier wel welke achteras je hebt.

Overigens reageerde ik ook op de opmerking over de hoogte van de auto. Als dat niet mag, waarom plaats je dat dan?

Mijn vraag is alleen of het kan met de sport vering. De rest maakt toch niet uit.
Maar goed het is een 1.0 liter motor, maar hier heb ik volgens mij ook al antwoord op gegeven dat het onafhankelijk is.
(idd geen onafhankelijke vering :)

ertromp

Forumguru
Nee dat gaat niet lukken de veren van een RS onder je 1.0
Jij hebt een torsie as achter en de RS onafhankelijke wielophanging. Zijn andere type veren en ook voorzijde gaat het niet worden.
Je zult echt een andere veer van Eibach of H&R moeten selecteren die bijvoorbeeld maar 15mm verlaagd

Antera

Donateur
Daarnaast kan je niet zomaar elke veer pakken. VAG gebruikt voornamelijk kleuren op hun veren voor elke auto apart afhankelijkheden oa aflasten en achterassen. Je zal de juiste kleurcode moeten zien te achterhalen of een auto die gelijk is aan die van jouw om dat chassisnr te gebruiken om de juiste veren te bestellen.

Bovenaan Onderaan