Octavia aanbod beperkt, ruimte maken voor O3?

Al wachtende op mijn Octavia combi RS die half januari wordt afgeleverd was ik wat vergelijkingen op autoweek.nl aan het doen.
Daar kon je bij de octavia combi uit 100+ uitvoeringen kiezen. Nu zie ik er nog maar 8 modellen. Dacht eerst dat dit een foutje van autoweek was. Maar op de skoda.nl zie ik inderdaad alleen nog maar de volgende modellen:

Artic
1.2 TSI
1.4 TSI
1.6 TDI

RS
2.0 TSI
2.0 TDI

De 1.8 TSI is uit de handel genomen. Ook de elegance etc. alsmede de business lines?
Dit geldt zowel voor de reguliere octavia als de combi.

Blijkbaar zijn ze al ruimte aan het maken voor de O3?

Noord26

Forumguru
O3 staat idd al rap op de kalender. Net als de nieuwe rapid en een facelift van de superb. Las het laatst op hetzelfde autoweek.

sitechris

Donateur
Ik hoorde laatst ook dat Skodaleasing nog voor het einde van het jaar veel O2's en Superb 1.6 TDI Greenlines op kenteken wil zetten. Na 1 januari vallen die niet meer binnen de 20% bijtelling. Dus wil je zaken doen bij de dealer, of bij Skodaleasing.....dan kun je nu je slag slaan. Auto's moeten wel voor 1 januari op kenteken staan. Uitzonderlijk, ze zetten ze nu zelfs nog in december op kenteken voor je.

Cyrus

Actief lid
Athlon Car Lease heeft ook zo'n actie: Athlon heeft een hele voorraad Renault Meganes in de 14%-categorie, in speciale "Athlon" uitvoering, aangelegd die ook nog t/m december 2012 op kenteken gezet kunnen worden.

Kennelijk wil iedereen het toch tegenvallende autojaar 2012 een beetje goedmaken.

Michel

Forumguru
Er staat inderdaad nog wel een pdf bestand op de site, maar als je de officiële lijst met leverbare uitvoeringen oproept, staan de Businessline modellen hier ook niet meer bij. En ook in de prijslijsten op Autoweek zijn de Businessline uitvoeringen niet meer leverbaar. Beetje vreemd allemaal, want volgens mij duurt het nog wel een flink aantal maanden voordat de Octavia III hier leverbaar is. Ik heb begrepen dat hij pas op de autoshow in Geneve in maart 2013 voor het eerst is te bewonden. En de ervaring leert dat het dan vaak nog wel even duurt voordat het model daarna in Nederland leverbaar wordt...

Michel

Forumguru
@Rallye: Klopt, voor de Combi en de RS mag je nog wat langer wachten. In 2013 zal eerst de hatchback uitvoering worden geïntroduceerd.

Bovenaan Onderaan