Octavia besteld

Vincent76

Actief lid
Hallo allemaal,

Afgelopen week mijn eerste (nieuwe) Skoda besteld, dus bij deze ook maar eens netjes voorstellen op het forum.
Ik ben Vincent, 37 jaar en woonachtig in Rotterdam. Ik heb afgelopen week een Candy White Skoda Octavia 1.2 TSI 105pk Greentech Ambition Businessline HB hand-6 besteld met het dynamic pakket (sportstoelen, spoiler, skiluik), getinte ruiten achter, zwarte spiegelkappen en 17 inch velgen besteld. Verwachte leverdatum 21 februari 2014 opgekregen (wat duurt dat lang! Maar zo te lezen op het forum zijn er mensen die nog veel langer hebben moeten wachten...).

Mijn autogeschiedenis is wellicht ook nog wel aardig om te vermelden en hoe ik bij Skoda terecht ben gekomen.

Eerste auto een Holden Kingswood uit 1975. Onverwoestbare, maar vooral onbestuurbare enorme slee met een dikke V6.
Tweede auto een Rover 214si uit 1998. Niks mis mee. Wilde vooral nog eens kunnen zeggen ooit een Rover te hebben gehad voordat Rover definitief uit het straatbeeld is verdwenen.
Derde auto een Alfa Romeo 156 sportsback 1.9 JTD uit 2001. Fantastische auto! (als alles het helemaal goed deed, hetgeen slechts een paar keer per jaar gebeurde)
Vierde auto een BMW 1.20d uit 2004. Klein bommetje met fantastische wegligging, maar geen auto voor een gezin.
Vijfde auto een Volkswagen Passat 1.9TDI 130pk uit 2001 (wegens gezinsuitbreiding)
Zesde auto een Peugeot 407 sw 1.8 uit 2006. Niet vooruit te branden en roesten dat hij deed...
Zevende auto een SAAB 9-3 sportssedan 1.9 TID 150pk uit 2006. Wilde ook ooit nog eens een SAAB in bezit hebben gehad... Heerlijke auto, maar wegens hoge onderhoudskosten die eraan zitten te komen besloten op zoek te gaan naar een nieuwe auto. En dat is nu dus de Skoda geworden.

Waarom Skoda? Heel veel auto voor je geld. Octavia III prachtige vormgeving. Praktische gezinsauto. Gewoon een slimme keuze mijn inziens.

Ik heb nog wel twijfel of ik er wel goed aan heb gedaan om voor 1.2 TSI te gaan. De keuze was gezien het niet onbeperkte budget voor of de 1.2 in een leuke uitvoering met een aantal extra's, of een kale 1.4. Mijn huidige auto, de SAAB is een automaat en dat vind ik eigenlijk ook wel heerlijk rijden. Het feit dat Skoda met DSG is uitgerust maakte de wens om de Skoda met een automaat uit te rusten nog groter, echter is dit wederom een afweging geweest in het kader van de financien. Helaas mag ik vanuit mijn bedrijf niet met een leasewagen rondrijden en zal dus ieder dubbeltje door mijzelf moeten worden opgehoest. Vandaar de concessies.

Ik zit er al wel aan te denken om eventueel de auto te laten tunen naar 130pk. 140pk is ook mogelijk heb ik reeds gelezen, maar dan moet je altijd 98 tanken ipv 95. Maar goed, eerst maar eens een tijdje rijden met de Skoda en kijken of ik die paar extra pk's ook echt mis. Ik ben geen echte hardrijder (rijd wel stevig), zeker niet meer sinds ik kinderen heb, echter is in het drukke stadverkeer nog wel eens handig als je op de ring wat extra power hebt om snel in te kunnen voegen/passeren. Ik ben hierin eigenlijk wel benieuwd naar de ervaringen van mede 1.2 rijders...

Sja, wat nog verder? Ik kijk er halsrijkend naar uit om voor het eerst in een nieuwe eigen auto te rijden en denk dat de Skoda mij absoluut zal gaan bevallen. Ik blijf meelezen hier op het forum en zal zodra de auto binnen is uiteraard foto's plaatsen.

Groet,
Vincent

ertromp

Forumguru
Welkom hier !
Al een behoorlijke autogeschiedenis achter de rug zo te lezen.
Houd ons op de hoogte als je de auto hebt

Blacky

Forumguru
Welkom op het forum Vincent. :bloemen:Succes met wachten. Er zijn verschillende leden die een 1.2 hebben en die zullen zich wel melden om hun ervaringen delen. Ieder geval veel lees plezier.

CharlesTucker

Forumguru
Welkom, leuk, nog een Rotterdammer. Mooie auto heb je uitgekozen, daar ga je vast veel plezier van hebben. Wat die 1.2TSI betreft, ik heb hier op het forum daar al best enthousiaste verhalen over gelezen, maar zelf geen ervaring mee.

Vincent76

Actief lid
Door een tijdje down under te wonen. .. :)
Dank voor het warme onthaal allen!

Welkom Vincent, en ik ben heel benieuwd naar hoe je in zo'n Australische auto (Holden is toch een GM merk van Down Under?) terecht kwam.......

CDK

Forumguru
Welkom Vincent, gefeliciteerd met je aankoop! Succes met wachten...., daarna lekker genieten!

Greetz Corné

Cordoba

Forumguru
Ik zat me ook al af te vragen hoe je aan een Holden kwam, maar dat 'raadsel' is ondertussen ook opgelost. Ik hoop wel dat de geschiedenis zich niet herhaald, want je hebt al meerdere merken gereden waarvan de fabrikanten failliet zijn gegaan.

:bloemen:Welkom Vincent, voor nu even veel geduld toegewenst met wachten, en daarna veel plezier met de Skoda en op het forum.

Vincent76

Actief lid
Bedankt! Kleine geruststelling: ik reed de Rover en de SAAB na het faillissement. Enkel om ze beiden nog eens te hebben gehad. Allebei trouwens fantastische auto's geweest waarop weinig aan te merken viel. Uiteraard hoop ik dat Skoda niet hetzelfde lot te wachten staat. Mocht dit wel gebeuren zul je begrijpen dat ik enig verband met mij als merkrijder niet meer kan ontkennen. ;) Goed om te horen dat de 1.2 niet slecht te boek staat. Ik twijfel nog altijd of de zwarte spiegelkappen niet over de top zijn gezien de prestaties van de 1.2 (hoog Sjonnie gehalte?), maar gelukkig krijg ik de originele witte ook mee geleverd.

Bovenaan Onderaan