Octavia Combi 2019 Greentech Business

Herperduin

Forumguru
Een lange zoektocht (zie hier) is eindelijk ten einde. Dank aan alle die geholpen hebben op welke manier dan ook en ook dank aan dit forum in zijn algemeenheid voor tips, trucks en prettige wetenswaardigheden.

Het is eindelijk zover dat ik bij mijn eigen garage een geschikt exemplaar vond. Een witte 1.0 tsi Business edition met virtual cockpit en 118.000 km op de teller. Geen verdere accessoires volgens mij maar voor mij uitgebreid en luxe genoeg. Omdat mijn oude Golf (reeds hele autoleven in het gezin) na bijna 24 jaar en ruim 270.000 de vluchtstrook op moest en er geen financieel gezond haalbare kans was om hem nog op eigen kracht terug de weg op te krijgen was ik nu verplicht om iets te doen. Blij dat ik na lange zoektocht en vele overwegingen later nu een eigen Škoda bezit. Zie hier het resultaat:

IMG_1351.jpeg Mocht hem meteen meenemen en krijgt nog een grote (!) afleverbeurt. Dat laatste is wel fijn want kan nu eerst alle aandachtspunten gaan inventariseren, poetsen en straks helemaal mechanisch fris en gezond de komende 19 jaar rond rijden met een grote lach op mijn gezicht.

Ik blijf jullie wel lastig vallen met vragen, flauwe opmerkingen etc. Want nu toch al dagelijkse gewoonte om hier digitaal te ontspannen…

Coled

Senior Member
Hopelijk heb je van de Skoda net zoveel plezier als je Golf.
Gefeliciteerd met je aankoop en veel veilige km's gewenst!

Tees

Donateur
Niet zo negatief Jefrey, je levert vast een prachtig verlaagde, gewrapte Octavia op 19 inch terug af bij @Herperduin!
En als we Jef nog even loslaten op dit topic zijn die 10 pagina's overmorgen ook al bereikt!

Herperduin

Forumguru
Ervaringen dag 1 en 2:
Heerlijke reisauto. Referentie is een golf uit 2000 maar toch. Stil, soepel en toch strak (genoeg) sturend. Vermogen laag in de toeren aan lage kant vooral als je het “advies” op de boordcomputer opvolgt voor wat betreft versnelling. Gewoon ff wennen en advies negeren. Virtual cockpit vooraf gezien als leuk maar zinloos speeltje maar werkt wel erg prettig. Navigatie op de virtuele cockpit mooi en rustig te volgen. Had gehoopt dat ik in Virtual cockpit de navigatie via CarPlay zou kunnen gebruiken maar dat doet ie (nog?) niet helaas.
Optisch: ik had vooraf een witte niet op de gewenste lijst staan maar ondertussen vind ik hem steeds mooier worden. Ben er zelf gewoon trots op en kijk soms even uit het raam of in mijn foto’s om te genieten. Ja ja je kan maar ergens blij mee zijn hè…

Tees

Donateur
Die schakelindicator moet je idd even mee om leren gaan. Ik vind het soms een goede reminder dat ik op kruissnelheid best even een versnelling hoger kan, maar tis echt geen intelligent systeem.
Een witte Octavia is zeker prima om te zien. Tis geen Storm Blue, maar die is nou eenmaal niet geleverd op de O3 ;)

Bovenaan Onderaan