Octavia Combi II uitloopmodel "Arctic"

Vlaar032

Senior Member
Even een vraagje niet over mijn eigen wagen, maar over de nieuwe Octavia Combi (De huidige "Arctic" uitloop van de II en straks de nieuwe III) vanwege mijn werk als (o.a.) wagenparkbeheerder.

Weet iemand wat er met het bagage-net gebeurd is wat je in de achterbank kon oprollen, en zodoende achter de voorstoelen of achter de achterbank kon uitrollen?

Ik heb het idee dat dat niet meer te krijgen is en stilletjes uit de optielijst is gehaald. En ik moet binnenkort over op O-combi III voor de leasers maar als dat er niet meer in kan als optie...Pfff dan moet ik (uiteindelijk) 22 alternatieven gaan zoeken.

Vlaar032

Senior Member
Bedankt voor de gegevens: kan het niet helemaal zien nog...Dat baggage afdek zeil (horizontaal) is het niet, het is echt een net, wat in de achterbank leuning zit en omhoog kan worden getrokken voor als de bagage hoog is opgestapeld. Ik zal morgen die code even laten zien bij de Skodaman, daar ga ik toch even langs.

Sk_Hans

Forumguru
Bij mijn Octavia Combi Arctic zat een net voor in de bagageruimte. Ik heb het nog niet uit de plastic gehaald. Of je dat net ook achter de voorstoelen kunt spannen, weet ik niet. Volgens mij is het alleen voor in de bagageruimte. Plat over de bodem om er iets onder te leggen of rechtop om iets vast te houden.

andrehj

Forumguru
Bedoeld wordt een dergelijk oprolbaar scheidingsnet:
38965458_d799b77112.jpg
Dit rolt op in de koker die aan het breedste stuk van de achterbank zit bevestigd.
(Dus niet zoals op het plaatje, waar de koker ook nog met één boutje aan het smalle deel zit, maar ik kon geen beter plaatje vinden)

Canon-Eye

Forumguru
Bedoeld wordt een dergelijk oprolbaar scheidingsnet:
Dat hoeft niet - ik heb uit mijn Octavia-tijd ook een los net overgehouden, niet oprolbaar maar voorzien van 4 plastic karabijnhaken op de hoeken die je in de sjorbeugels naar keuze kunt vasthaken.

Dat oprolding van het plaatje lijkt mij niet handig, want dat houdt in dat je het brede deel van de bank niet meer alleen kunt neerklappen. En da's nou juist zo handig, want één (smalle) zitplaats over en toch veel ruimte voor grote dingen.

Rallye

Forumguru
Nee, volgens mij was weldegelijk een uitrolbaar net leverbaar, zeg maar in plaats van van een bagagerek. Voor de Combi II lijkt het oprolbare bagagenet inderdaad niet meer leverbaar te zijn. Nog wel leverbaar is het bagagerek, Pi24 038.

De nettenset die Canon-eye bedoelt is om spullen vast te zetten in de kofferbak (aan de rugleuning van de bank of op de vloer).

Canon-Eye

Forumguru
volgens mij was weldegelijk een uitrolbaar net leverbaar
Ik twijfel niet aan de leverbaarheid ervan, maar SK_Hans had het over "een net" (dat nog in het plastic zat) en vraagt zich af of het ook achter de voorstoelen kan worden gespannen. Dat wijst niet direct op die oprol-installatie, vandaar mijn reactie dat het ook iets anders kan zijn. Maar wellicht kan hij zelf nog uitsluitsel geven?

Vlaar032

Senior Member
Inmiddels is vanmorgen in het gesprekje bij de SkodaMan wat duidelijkheid gekomen. Op de uitloop-Artics was het niet meer leverbaar, het bagagenet in de achterbank leuning. Wel bij de daarvóór steeds geleverde "1,6 TDi Ambition Greentech 77kw".

Bij de Octi III combi komt dat net weer weer terug. Gelukkig.

Rallye

Forumguru
Dat is de nettenset voor de vloer van de bagageruimte cq. de rugleuning van de achterbank. De TS bedoelt het uitrolbare net dat loopt vanaf, zeg maar, de paraplubak naar het plafond van de auto.

In deze folder staat linksonder de bedoelde "Gepäcknetztrennwand". Dus geen metalen rek (dat overigens ook leverbaar is) en niet de nettenset.

Bovenaan Onderaan