Octavia Combi RS met trekhaak

Hallo beste mensen,

Ik heb vandaag een afneembare trekhaak laten monteren onder mijn RS uit 2008. Omdat ik zelf lang heb gezocht naar foto's hoe dit eruit zou zien en de dealer in Oldenzaal mij geen informatie gaf heb ik zelf een paar foto's gemaakt zodat iedereen er van kan profiteren.

Uiteraard is de trekhaak gemonteerd door de dealer, in dit geval Göritzlehner in Hengelo. Topwerk! Zij namen wel de moeite om voor mij precies uit te zoeken hoe en wat er met mijn RS ging gebeuren in het geval van het monteren van de trekhaak. Ik werd keurig teruggebeld en ik moet constateren dat ze verstand van zaken hebben, gezien het resultaat. Top gedaan! :aangenaam:

Het is een afneembare trekhaak geworden van het merk Westfalia ook de 13polige connector kun je mooi wegklappen in de bumper. Zoals je op de foto's kunt zien is het zonder trekhaak compleet onzichtbaar!
 

Bijlagen

  • tn_IMG_0026.jpg
    tn_IMG_0026.jpg
    9,9 KB · Weergaven: 196
  • tn_IMG_0027.jpg
    tn_IMG_0027.jpg
    9,8 KB · Weergaven: 170

hemi24

Forumguru
Ik zie dat ze je verteld hebben dat het rode sleuteltje eruit moet tijdens het gebruik..!
Moet je voor de grap eens op gaan letten: 9 van de 10 rijdt rond met het sleuteltje nog in de haak!

Veel plezier met deze toevoeging om je RS te temmen... ;)
 

kaggel

Lid
Ik heb bij aflevering exact dezelfde trekhaak gekregen, maar onlangs toch hulpveren moeten monteren omdat ik de drempels al raakte met de haak eronder. Zat op dat moment alleen in de auto en zonder bagage.
 
Hij werd zonder sleutel afgeleverd. Die hadden ze samen met alle
papieren (montage en handleiding) en opberg hoes netjes bij het reservewiel gelegd.
:) ik ga er eens opletten :)
 

flip

Lid
Als ik me niet vergis kan je in België een VRS (een Greenline evenmin) niet krijgen met een trekhaak. Vreemd dat dit in Nederland wel kan... Daarom kocht ik me trouwens een gewone 1.6 cr tdi en geen Greenline, omdat ik een trekhaak wilde. De Golf Bluemotion kan bij ons ook niet met trekhaak geleverd worden. ('Technisch onmogelijk', verzekerde de VW-verkoper me trouwens, waardoor ik geen Golf kocht)
 

yprgwt

Lid
Ik heb bij aflevering exact dezelfde trekhaak gekregen, maar onlangs toch hulpveren moeten monteren omdat ik de drempels al raakte met de haak eronder. Zat op dat moment alleen in de auto en zonder bagage.
Ik heb de Skoda Octavia laten verlagen met de MADveren (-3cm) hierdoor is de auto een stukje stugger geworden en raakt geen drempels met de trekhaak; eerder de onderkant van de voorbumper als je de drempel afrijdt.
 

bobby45

Actief lid
skoda s nw trekhaak stekker doos klapt weg.



ja hij is af neem baar wel 2 bouten los draaien:super:

stekker doos klap weg in de bumper
 

flip

Lid
Laat je d'r in NL toch een haak onder zetten :rockon:
Ok, maar wat als men er in de technische controle moeilijk over doet...? Trouwens, ik moet m'n RS nog bestellen, maar hoe overtuig ik SWMBO? Een collega kocht ooit een Mercedes C sportline, waar geen trekhaak onder mag. Is me dat een ellende geweest voor het wel kon (auto doen herkeuren als 'niet-Sportline', dan pas lukte het).
 

hemi24

Forumguru
Beetje krom inderdaad:

In NL mag elke handige jan-doedel een trekhaak onder z'n wagen schroeven, terwijl in B de gemonteerde haak 'gekeurd' moet worden. Zelfs een splinternieuwe wagen met af-fabriek haak moet een keuring ondergaan, begreep ik van een kennis.
 

flip

Lid
Dat is zo. Ik kon meteen met m'n nagelnieuwe wagen naar de technische keuring om een fabrieksgemonteerde trekhaak te laten keuren. Je moet het keuringsbewijs trouwens kunnen voorleggen bij politiecontrole. Als je onder de MTM van 750kg blijft, moet je pas na 4 jaar (vanaf dan begint de jaarlijkse controle van het voertuig) terug. Heb je een zware aanhangwagen (of 'sleurhut'), dan moet je je jaarlijks melden mèt voertuig en sleep voor een volledige controle. Sommige dingen worden bij ons dus toch gecontroleerd...
 

skodaboy

Forumguru
Dat is zo. Ik kon meteen met m'n nagelnieuwe wagen naar de technische keuring om een fabrieksgemonteerde trekhaak te laten keuren. Je moet het keuringsbewijs trouwens kunnen voorleggen bij politiecontrole. Als je onder de MTM van 750kg blijft, moet je pas na 4 jaar (vanaf dan begint de jaarlijkse controle van het voertuig) terug. Heb je een zware aanhangwagen (of 'sleurhut'), dan moet je je jaarlijks melden mèt voertuig en sleep voor een volledige controle. Sommige dingen worden bij ons dus toch gecontroleerd...

idd,dat is zo hier in belgié,ben vandaag nog naar de autokeuring(apk) geweest met de 02 4X4 van 2008.
de 02 was eerst gekeurd als 'trekker van aanhangwagens' en moest dus jaarlijks op technische keuring omdat de maximum mtm 1600kg was.
maar vermits ik intussen mijn plateauwagen heb verkocht,vroeg ik of het mogenlijk was om de 02 'terug' te keuren naar 'gewoon' gebruik en een mtm van max 750 kg voor geremde aanhangwagens...
dit hebben ze ook gedaan,dus nu heb ik een keuringsbewijs dat geldig is tot februari 2012 (dan pas word de 02 4 jaar)
 
Bovenaan Onderaan