octavia combi stuurbekrachtiging ontluchten

octavia combi stuurbekrachtiging ontluchten

• alle

Stemmen: 0 0,0%
  • alle

Stemmen: 1 100,0%

• Totaal aantal stemmers
    1

johan1957

Nieuw lid
hallo alle skoda rijder ik heb een octavia van 1998 met 120000 km op de teller
van de week zat mijn koelvloeistofslang tussen de spanrollen wat een toestand is dat om die er weer tussen uit te krijgen zeg maar goed ik dacht dat die slang naar de onderkant van de motor liep en per ongeluk de slang van mijn stuurbekrachtiging los getrokken die is dus leeg gelopen ik heb me laten vertellen dat die bij het vullen weer ontlucht moet worden wie kan mij vertellen hoe ik dit moet doen alvast heel erg bedankt voor het antwoord

Joske

Forumguru
Dag Johan, welkom op het forum, zou jij je ook alvast willen voorstellen in het meet- en greet topic? Eventueel met wat foto's van jouw Octavia? Dat appreciëren wij hier wel ;). (P.S. er is duidelijk wel iets misgegaan met jouw "poll" ook zo te zien.. kan je misschien nog aanpassen? :) )

Ivm jouw stuurbekrachtiging, aangezien ik geen motorcode had van jou (of type) heb ik een standaard genomen. Je vindt de werkwijze in bijlage, om alvast een antwoord op jouw vraag te geven: ja, je moet ontluchten maar de resterende lucht zal ook na 10-20km uit het systeem automatisch verdwijnen. Ik raad toch aan de opgegeven werkwijze alsnog te volgen.

Bijlagen

• stuurbekrachtiging ontluchten.pdf
    46,3 KB · Weergaven: 15

leo442

Forumguru
Potje vullen, motor starten en enkele malen naar links en rechts draaien. Systeem ontlucht zichzelf. Neem aan dat het stuurhuis nog gevuld is en alleen het reservoir is leeg gelopen.

johan1957

Nieuw lid
Beste Mensen

ik ben helaas geen automonteur maar wat ik zelf vandaag heb gedaan alles werkt weer naar behoren
allen hartstikke bedankt weer wat geleerd vandaag fijn weekend:thumbsup:

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan