Octavia Combi TDI type 1 met 77 kw motor bj 2006 Nexus 2 din mogelijk?

Magirusliefje

Nieuw lid
Hallo, wie kan mij vertellen of er een originele Skoda Nexus 2 din radio in mijn Skoda Octavia Combi TDI type 1 bj 2006 maar wel af fabriek met 77 Kw motor (dus overgangstype) aangesloten kan worden?

De Nexus radio komt uit een Skoda Octavia type 2.

Voor dat ik hem eventueel in ga bouwen wil ik wel weten of het mogelijk is hem aan te sluiten.
Wat heb ik nodig voor het inbouwen, heb alleen de Nexus en GPS ontvanger, dus verder geen eventuele verloop/aansluiting

alvast bedankt.

Jan Willem

marx-7

Senior Member
Ik heb die vraag ook al eens gesteld en ik meen dat dat niet zo maar past. De afmetingen kloppen wel ongeveer maar past niet perfect met de rondingen geloof ik....

Magirusliefje

Nieuw lid
Hallo Marx-7

Het gaat mij voornamelijk of het geen problemen geeft met de elektronica/computer/canbussysteem of daar dus werkend en goed functionerend in te krijgen is.
Ook of er al dan niet aanpassingen of aparte connector tussen moet.

Pas maken in de auto is voor mij een ander verhaal, dat komt wel goed.

marx-7

Senior Member
Hmmm zal geen rare dingen doen met de electronica, althans kan ik me niet voorstellen. Het canbussysteem is volgens mij alleen motorelectronica gerelateerd maar ik kan me vergissen. Daar moeten de geleerden maar iets zinnigs over zeggen:)

Als er geen dubbeldin aansluiting in je octavia zit zul je zelf wat moeten gaan knutselen om het werkend te krijgen. Kijkend naar mijn eigen octavia zit die er niet in maar ik zie dat er al 6 jaar verschil zit tussen de jouwe en mijne.

Ik denk als je een electrisch schema hebt van de Nexus en je weet waar alle aansluitingen voor dienen moet het best werkend te krijgen zijn.

Succes

Marc

hemi24

Forumguru
het eerste probleem waar je tegenaan gaat lopen is de aansluitstekker; de O1 heeft Iso A, B en C stekkers terwijl de Nexus een Quadlock aansluiting heeft.

Of je O1 de juiste canbus signalen levert voor de Nexus durf ik zo niet te zeggen.

Bovenaan Onderaan