Octavia Combi Tour Business line 1.6tdi

skodaman123

Nieuw lid
Beste allemaal,

het is weer zover. ik mag een nieuwe auto uitzoeken van de baas.
mijn oog is gevallen op de Tour businessline 1.6tdi met als extra optie het "alarm" en elek ramen achter(hoe verzinnen ze het om dit als optie erbij te zetten)

wat vinden jullie van het nieuwe tour model? volgens mij een veel betere keus dan de ambition business.

vraag: zit er bij het dynamic pakket van de tour echt verlaging van het onderstel??

groet,

Fanman

Lid
Lood om oud ijzer.
De Tour heeft wat weg van de elegance uitvoering.
- lagere versie navi
+ bluetooth

Wordt een persoonlijke keuze denk ik.

skodaman123

Nieuw lid
elegance komen nog wat opties bij die hij mist: bluetooth+multi stuurwiel, sunset,mdi
maar met tour blijf ik net steken op EUR 200 bijtelling. vind ik mooie grens

hemi24

Forumguru
Mooie wagen, denk ik zo, ookal blijf ik het een belachelijke keus vinden van Pon om met "Tour"-modellen te komen: Van oorsprong verwijst de naam Tour bij Skoda naar een oude modelreeks die (nog) naast een nieuwere gevoerd wordt...

skodaman123

Nieuw lid
vervanging heb ik ook gehoord. maar keuze moet snel gemaakt worden. en de vervanging zal denk pas volgend jaar gaan gebeuren.

Heb zelf capuccino, grijs is zo grijs, wat ik zelf fijn vond is dat de kleur varieert volgens de lichtinval. In Octavia is de kleur die ik het meest zie platin grey. Het is natuurlijk maar wat je wil, is erg persoonlijk. Heb je beide kleuren al ergens kunnen bekijken? Het zijn beiden vrij populaire kleuren (over de verschillende modellen heen) en met een beetje geluk kan je ze bij een dealer rechtstreeks vergelijken.

skodaman123

Nieuw lid
bij mijn eerste bezoek aan dealer alleen folders en info gekregen. volgende week kijken voor kleur en test rit. hopen dat ze wat kleuren hebben staan. de website van skoda is waardeloos kwa kleuren. lijkt wel kleurpotlood kleuren...

Pollewop

Forumguru
Misschien is het een hint dat het huidige model vervangen gaat worden?

Nee, hoor... De Tour uitvoering heeft niks te maken met de model-fase. Sinds een jaar of acht is Skoda één van de Hoofdsponsors van de UCI (Internationale Cycling Union) en PON komt derhalve sinds 2008 iedere zomer met een Tour uitvoering van de diverse modellen...

hemi24

Forumguru
bij mijn eerste bezoek aan dealer alleen folders en info gekregen. volgende week kijken voor kleur en test rit. hopen dat ze wat kleuren hebben staan. de website van skoda is waardeloos kwa kleuren. lijkt wel kleurpotlood kleuren...

Mijn tip (sinds deze weer bestelbaar is): Storm Blue. Blader maar eens door mijn album(s)

... en PON komt derhalve sinds 2008 iedere zomer met een Tour uitvoering van de diverse modellen...

Kijk maar eens op Skoda-auto.cz, dan kun je zien wat de af fabriek Tour-modellen inhouden.
Leuk dat je de link legt met dat fietsrondje in Frankrijk, waren we nooit op gekomen met al die reclame op TV... :cool:

skodaman123

Nieuw lid
@hemi: hoop niet dat ik een tjechisch model krijg want die is oud....ik ga volgende week test rit maken en in de showroom staat een tour volgens de verkoper. dus ff goed kijken anders kies ik een ambition business.
welke kleur blauw bedoel je? lava blue of pacific blue?

hemi24

Forumguru
Even goed voor laten lichten, dan kom je tot de ontdekking dat sinds week 22 van dit jaar (modeljaar 2013) de kleur Storm Blue weer leverbaar is:

10799-afb0109.jpg

skodaman123

Nieuw lid
@hemi: je hebt gelijk. op de website niet te vinden. wel bij voorraad modellen geven ze die kleur aan.

VRAAG: zou het Tour model ook leverbaar zijn met ZWART/GRIJS kunststof interieur? dit kan wel bij ambition. maar bij Tour laten ze niets zien over binnenkant(website). ook niet wat het dynamic sportpakket inhoud?(verlaging?of interieur?):confused:

Fanman

Lid
Inderdaad een leuke kleur. Ik kon hem op de elegance niet kiezen. Kleur was uitsluitend voor de RS uitvoering.

skodaman123

Nieuw lid
zaterdag bij dealer geweest. ff snel voor de kleur. storm blauw is erg mooi. alleen vriendin vond het niets. cuppaccino beige had het net wel, net niet. dan kom ik uit bij standaard...platin grey.
denk dat het platin grey gaat worden.

iterieur ga ik voor rood. alleen die hadden ze natuurlijk niet staan :( of heeft iemand van hier het gezien?

Bovenaan Onderaan