ja waarom, ik kan me wel iets bedenken.......... gas wordt heter. turbo motoren hebben al het probleem met longlife dat de olie te heet wordt en verbrand wat weer blacksludge veroorzaakt en dit veroorzaakt weer een dicht zittende olie aanzuigbuis filter, wat weer zorgt voor geen oliedruk, wat weer er weer voor zorgt dat je motor kapot loopt. en datkan een garantie klusje worden en daar hebben ze bij pon geen zin in.
black sludge ontstaat juist bij motoren die niet warm genoeg worden en niet lang genoeg op temperatuur rijden.
Men heeft laat ik aannemen voldoende maatregelen genomen bij een non atmosferische motor bij de hogere thermische belasting.
Dit door een olie/water koeler te monteren ,, zo warmt het water de olie op omdat dit sneller warm is en als de boel heet is anders om , dan koelt het water de olie met als voordeel dat het verschil nooit te groot word.
En bij longlife is full synthetische olie ,, die blijft veel meer even dik of dun als het warm of koud is.
Bij de TDI is dit nooit een probleem , wel dat ze te vaak te veel bij gevuld worden en mensen gooien ze weer vol naar de max en moeten dan regelmatig bij vullen ,, ik hou hem halverwege en heb maar 1 liter op 40 K hoeven bij vullen ......
Gezien de modulaire manier van werken bij VAG zal dit bij de benzine turbo modellen niet anders zijn
LPG G3 en een non atmosferische benzine motor, het kan wel, zou best willen maar Pon heeft z'n handen eraf getrokken.
En dealer doen als of je melaats bent als je LPG heb en helemaal met een turbo.
Ik ben ook benieuwd wat men gaat doen als de 1.6 MPI verdwijnt en er louter turbo motoren zijn.
Met deze anti diesel overheid word LPG steeds interessanter , ook in dieselanden als Duitsland/Oostenrijk/België/Frankrijk dus op EU niveau zal men iets moeten doen......
er zijn vele voordelen van LPG maar die worden genegeerd ,, nee ze gaan aardgas auto's maken