Octavia doet het goed in de lease

MarcoO2

Forumguru
Leasemarkt plust in november

m1cyjvtbhgqd_600.jpg


Er worden weer meer lease-auto’s afgeleverd. Autoleasebedrijven hebben in november 2010 8.303 auto’s aan het wagenpark toegevoegd, in dezelfde maand in 2009 waren dat er nog 4.825. Da’s een toename van 82 procent, meldt consultantsbureau Aumacon.

De opleving van de leasemarkt begon in het voorjaar van 2010. In het eerste kwartaal was er nog een neergang van 19 procent ten opzichte van het jaar ervoor, het tweede kwartaal werd afgesloten met een plus van vijf procent. Tot en met november 2010 zijn er 89.803 leasebakken door leasebedrijven afgeleverd, 5,7 procent meer dan in november 2009. Volkswagen en Renault zijn de meest geregistreerde merken, de Polo is het populairst onder leaserijders met 4.753 exemplaren wat natuurlijk vooral aan de 14 procent bijtellings-Bluemotion te danken is. De Golf hatchback volgt met 3.766 registraties, van de Renault Mégane is de Estate erg populair bij leaserijders. Daarvan zijn er door de leasbedrijven 3.562 aangemeld.

Volgens Aumacon hebben Ford en Citroën het dit jaar moeilijk in de leasemarkt, zo zijn er van de C4 Picasso in 2010 50 procent minder leaseverkopen. Misschien dat de facelift het tij kan keren.
De sterkste stijgers in de leasemarkt zijn Skoda en Hyundai. Van Skoda komt het succes niet alleen van de Fabia en de Superb, het is vooral de al wat langer meelopende Octavia die het goed doet. Hyundai dankt het leasesucces aan de i10 en de iX35, opvallend is dat Kia het juist goed doet met de Cee’d Sporty Wagon en de Sorento. Kia zag daardoor het aantal leaseregistraties stijgen met 75,5 procent tot 1.039 auto’s.



bron
 

nemo

Senior Member
Kijk dat zijn leuke berichten!
(wat is die nieuwe C4 afschuwelijk!! ik ben blij dat mijn pa een IX35 gaat leasen!!)
 

Darkside

Forumguru
Denk dat met name door de 20% en de uitgebreide Business uitvoeringen de O2 interessant word. Kan me nog wel herinneren dat toen ik mijn Astra uitzocht als leasewagen stond bij ons Skoda nog niet op de lijst. Maar dat vond ik niet zo erg.
Hij was namelijk een stuk duurder dan de Opel als ik hem gelijk wou aankleden.
 
E

Ex-lid 2926

De Octavia, Golf en Passat en in mindere mate de Polo zijn volgens mij de uitzonderingen op de regel dat automodellen in de lease een korte houdbaarheidsperiode hebben.
Nieuwe modellen van de grote merken zijn vaak bij introductie gewilde leaseauto's, denk aan de Mondeo, C5, 407, Laguna, C4 picasso etc. Na een paar jaar zaken de verkoopcijfers flink in omdat veel leaserijders weer in het nieuwste van het nieuwste willen rijden.
Dat de Megane op dit moment een (lease)topper is, is voor mij wel een verrassing, gezien de kwaliteitsproblemen bij het voorlaatste model. Daarentegen vind ik die nieuwe Megane in GrandTour of Coupé uitvoering wel een erg mooie auto die ook nog eens comfortabel rijdt.
In ieder geval wel de felicitaties voor Skoda omdat de Octavia na 6 jaar productietijd nog steeds onverminderderd populair is. Het blijft een tijdloos mooie auto. Gelukkig zijn de ontwerpers van Skoda zich niet te buiten gegaan aan idioot grote tot aan de voorruitstijlen lopende koplampen, monstrueus grote grille's en "Autostyle" achtige achterlichten. Dat levert nu de vruchten op.
 

TL@

Forumguru
Kan goed begrijpen dat de O2 een leasetopper is.

Ik kon voor mijn nieuwe leasewagen ook redelijk kiezen. De tweede beste (prijs-kwaliteit) die ik gereden heb, was de Mercedes C200 maar wat een kleine auto is dat.

Ik heb nu als voorloper een 407 SW met automaat en die is ook al zo klein.

heb maar lekker terug een O2 genomen met zowat alle opties in de lijst (deze keer met een 2.0TDI DSG ipv een 1.9TDI DSG voor de vorige), komt ie nog steeds goedkoper uit dan de Merc maar is wel veel meer auto. Zelfs voor hetzelfde geld had ik nog de O2 genomen boven de Merc (vooral die DSG is onklopbaar)
Alleen jammer dat ik geen 4x4 mocht nemen, dat had de O2 af gemaakt (stomme policy bij ons op het werk)
 
Bovenaan Onderaan